محمود آقامحمدیان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 31 هزار و 800 لیتر فرآورده نفتی کشف و ضبط شده خارج از شبکه توزیع، 18 هزار و 200 لیتر نفت سفید و 13 هزار و 600 لیتر دیگر نیز نفت گاز بود.
وی تاکید کرد: این محموله خارج از شبکه با همکاری و هماهنگی عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان از یک دستگاه نفتکش غیر شرکتی در عوارضی زنجان - قزوین کشف شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان ادامه داد: محموله فرآورده نفتی پس از انتقال به انبار نفت منطقه و انجام آزمایش های لازم توسط نیروهای کنترل کیفیت انبار، فرآورده موجود در 2 مخزن نفتکش 18 هزار و 200 لیتر نفت سفید و فراورده موجود در مخزن سوم به میزان 13 هزار و 800 لیتر نفتگاز تشخیص داده شد.
آقامحمدیان تاکید کرد: بر اساس این گزارش پس از طی مراحل قانونی و اخذ دستور مراجع قضایی فراورده کشف شده خارج از شبکه مجاز در انبار نفت منطقه تخلیه و به چرخه رسمی توزیع کشور بازگردانده شد.
وی اظهارکرد: در این باره پرونده متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی استان زنجان ارجاع داده شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: نفتکش بدون هیچ گونه حواله و یا بارنامه بین راهی در حال تردد بود و بر اساس پیگیری های به عمل آمده این خودرو از استان آذربایجان شرقی به مقصد تهران بارگیری شده بود.
آقامحمدیان یادآورشد: هموطنان در صورت مواجهه با هرگونه مورد تخلف یا داشتن انتقاد، پیشنهاد و ارائه راهکار مورد را با سامانه 09627 و یا از طریق شماره 3000249627 در طول 24 ساعت از شبانه روز اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در کشور همه نفتکش های این استان، مجهز به سیستم 'GPS' شدند تا تردد این خودروها به صورت آنلاین کنترل شود.
به دلیل یارانه ای بودن فرآورده های نفتی و احتمال وجود هر نوع تخلف، نفتکش ها کنترل آنلاین می شوند.
با مجهز شدن همه نفتکش های استان زنجان به سیستم جی پی اس، مبدا، جهت حرکت فعلی و مقصد نهایی این خودروها نیز به صورت آنلاین رصد می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.