عباس شمشیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه موزه باستان شناسی 'پیر احمد زهر نوش' ابهر دومین موزه مهم استان زنجان به شمار می رود، اظهار کرد: در یک سال اخیر مردم ابهر شماری از اموال فرهنگی، تاریخی و منقول در نزد خود را به موزه ابهر اهدا کرده اند.
وی ابراز کرد: علاوه براینکه ساختمان موزه پیر احمد زهر نوش ابهر از بناهای تاریخی قرن 5 و6 هجری می باشد آثار تاریخی ارزشمندی از عصر آهن و هزاره اول و دوم و دوره اشکانی و ایلخانی و ساسانی برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و هنر کشور در آن به نمایش گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: قدیمی ترین مسجد استان زنجان با قدمت 1025 سال در روستای قروه قرار دارد که از نظر معماری از مساجد شاخص کشور محسوب می شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: روستای قروه در شهرستان ابهر دارای تنها پل تاریخی است که بر روی رودخانه ابهر رود قرار دارد همچنین نرخ رشد مهاجرت معکوس در این روستا بسیار بالا است.
وی بیان کرد: امسال به طور آزمایشی راهنمایان گردشگری در مجموعه های تاریخی و گردشگری به روایت وقایع تاریخی که در گذر زمان در بناهای تاریخی مربوط به شهر ابهر رخ داده است اقدام کردند که مورد توجه و استقبال بازدید کنندگان و مسافران قرار گرفت و این شیوه راهنمای گردشگر در برنامه های این اداره قرار گرفته است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی شهرستان ابهر ابراز کرد: در زمینه برخی از اقدامات در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی استفاده کرد چرا که در برخی از برنامه ها مانند جشنواره انگور مشارکت بخش خصوصی بسیار موثر بوده است.
وی تصریح کرد: روستای تاریخی درسجین جزء 76 روستای گردشگری کشور است که در زمینه تولید و اشتغال آن اقداماتی در دست انجام است که خانه مسافر روستا نمونه ای از آن است که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شمشیری با اشاره به ساخت هتل گیلاس ابهر نیز یادآور شد: با تکمیل و افتتاح این هتل تعداد 40 تخت به تخت های اقامتی ابهر اضافه می شود و علاوه بر این، مجموعه اقامتی گلریز در شرف دریافت مجوز است.
وی تاکید کرد: امسال نیز همه دستگاه ها موظف به خدمات رسانی به مسافران تابستانی از اول تیر ماه هستند و براساس دستورالعمل ستاد خدمات سفر اعضای ستاد باید آمادگی لازم را داشته و بر فعالیت دفاتر و مجتمع های بین راهی نظارت داشته باشند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.