به گزارش خبرآنلاین، ناصر مقدم در مراسم عصر شعر رضوی که در جمع شعرای آئینی زنجان با میزبانی دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: بیش از ۴۰۰ نفر در چهار انجمن ادبی استان عضو هستند که ۱۵۰ نفر از این تعداد، اعضای فعال بوده و اشعار آئینی خوبی در مدح و رسای اهل‌بیت سروده‌اند.

وی اظهار کرد: همه ساله و در دهه کرامت، جشنواره امام رضا(ع) در استان زنجان برگزار می‌شود که امسال نیز این جشنواره با عنوان «کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی» در زنجان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید عطر امام رضا(ع) در طول سال در استان جاری باشد، تصریح کرد: امسال سه برنامه شب شعر با موضوع امام رضا‌(ع) و اهل‌بیت‌(ع) تا زمان برگزاری جشنواره رضوی در سطح استان اجرا خواهد شد که این مراسم به عنوان اولین شب شعر و دو برنامه دیگر نیز تا مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم گفت: با زبان شعر می‌توان عمیق‌ترین مفاهیم دینی را به زیباترین شکل انتقال داد.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه شاعران می‌توانند زبان گویای جامعه و حوادث باشند، تاکید کرد: آنچه زبان دین و دنیای ماست بر قلب‌های شما القا شود و تلطیف روح جامعه صورت گیرد.

وی با اشاره به حادثه‌ای در صدر اسلام، گفت: در جنگ احد که مسلمانان شکست خوردند، ابوسفیان بر بالای بلندی رفت و بت‌های خودش را به رخ کشید و پیامبر خطاب به عمویش عباس گفت که پاسخ او را با جملاتی نغز بدهد، در جامعه امروز نیز رسالت شعرا باید مقابله با جاهلیت اولی باشد و گاهی با یک دوبیتی نیز می‌توان در این عرصه حضور داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آیات نورانی قرآن‌کریم، انسان از اصل الهی است و به سوی خدا نیز باز می‌گردد و آیه شریفه «انا لله و انا الیه راجعون» بر این مسئله اشاره دارد، تاکید کرد: هرکس با زبان خود به بیان این مسئله پرداخته که امروز به این حس و تجلی، هنر می‌گویند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 677144
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.