اسدالله درویش امیری شامگاه پنجشنبه در جمع خانواده شهید عمران مقدم حاضر شد و علاوه بر تقدیر از تلاش های حسین مقدم، فرزند این شهید هشت سال دفاع مقدس، از همسر شهید هم تجلیل کرد.
وی سه عامل امید، اراده و ایمان را در موفقیت حسین مقدم برای فتح قله لوتسه موثر خواند و افزود: برای موفقیت باید ایمان داشت و به حتم هر انسانی با پشتوانه امید زنده است.
درویش امیری به اراده حسین مقدم که در حادثه ای دچار ضایعه نخاعی شده و موفق به بازگشت به عرصه ورزش و در نهایت فتح قله لوتسه شده است، اشاره کرد و یادآورشد: به حتم اراده قوی حسین کمک حال و پشتیبان چنین حرکت بزرگی بوده است.
استاندار زنجان گفت: همواره باید با توکل به خدا و امیدواری به آینده کارها را پیش برد و موفق شد.
وی تاکید کرد: آرامش امروز ما، به حتم مدیون شهدایی همچون عمران مقدم است که در مسیر دفاع از مرز و بوم، ناموس و امنیت این کشور، در جنگ تحمیلی حاضر شدند و شربت شهادت را نوشیدند.
حسین مقدم که در اسفند 94 به همراه خانواده در تصادف رانندگی دچار ضایعه نخاعی شده بود، پس از 6 ماه بستری و تحت درمان بودن، سرانجام با اراده ای قوی بر بیماری فائق آمد و تصمیم به فتح قله اورست گرفت.
فتح قله اورست به عنوان بلندترین قله جهان برای اثبات سلامتی جسمی و بازگشت به عرصه ورزش، نیازمند تامین منابع مالی بود و نبود سرمایه گذار، این کوهنورد زنجانی را وادار به تغییر در تصمیم و حرکت به سمت قله لوتسه کرد و سرانجام این هیمالیانورد بدون استفاده از کپسول اکسیژن موفق به فتح این قله در 29 اردیبهشت امسال شد.
قله لوتسه با ارتفاع هشت هزار و 516 متر فقط 300 متر از اورست کوتاه تر است و چهارمین قله مرتفع جهان محسوب می شود.
حسین مقدم فرزند شهید عمران مقدم که در سال 65 در عملیات کربلای 5 شلمچه به شهادت رسید، عضو تیم ملی کوهنوری ایران به شمار می آید.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.