به گزارش ایرنا، از همان ساعت هشت صبح افرادی شناسنامه به دست از همه قشرها با سنین مختلف را می توان دید، که به سوی شعبه اخذ رای در حال حرکت هستند.
مهمترین محورهای مصاحبه ام با مردم راجع به مطالباتشان از دولت آینده، نحوه انتخاب نامزد مورد علاقه خود، علت مشارکت در انتخابات، معیارهای انتخاب اعضای شورا و تاثیر حضور مردم در انتخابات در عرصه های بین المللی بود.
حضور یک خبرنگار در میان مردم برای تهیه مصاحبه حاشیه های جالبی داشت که برای خودم هم جالبت توجه بود.
واکنش برخی عادی و به دور از هر گونه هیجان برای مصاحبه بود، اما عده ای به خاطر اظطراب شدیدی که داشتند حاضر به مصاحبه نمی شدند و عده ای نیز سعی می کردند نظرات خود را با ظاهر سوال شونده تطبیق داده و اعلام کنند.
در ابتدای ورود به یکی از شعب اخذ رای در زنجان، با یکی از بازنشسته های بخش خصوصی هم صحبت شدم و از محورهای اشاره شده سوال کردم.
عبدالعلی اوجاقلو مشارکت را وظیفه شرعی خواند و گفت: از دولت اینده انتظار دارم تا برای این جوانان فکر اساسی بکند.
وی تصریح می کند: آمده ام تا با رایم برای جلوگیری از گرانی، تامین اشتغال و مسکن جوانان از دولت آینده این مطالبات را داشته باشم.
اوجاقلو با انتقاد از تعدد نامزدهای شوراها، اضافه می کند: ای کاش کمی فیلتر احراز صلاحیت ها را بیش از این می کردند.
معرفتعلی محمدی پیرمرد 70 ساله که قبل از این راننده کامیون بود، با قیافه ای مصمم می گوید: هر مشارکت بالایی برای آن کشور امنیت را به ارمغان می آورد.
محمدی می افزاید: وقتی می بینم، جوان تحصیلکرده من بیکار در خانه مانده است، هیچ مطالبه ای جز تامین معیشت و ضرورت های زندگی خانواده ام از دولت آینده ندارم.
وی ادامه می دهد: البته اکثر شعارهای داده شده در تبلیغات ریاست جمهوری منطقی است، باید برای عملیاتی کردن آنها برنامه ریزی شود تا در حد شعار باقی نماند.
وی همانطور که انتقاد می کند، به معیارهای خود نیز در انتخاب نامزد مورد علاقه اش اشاره کرده و می گوید: براساس اعتقادم و سوابقی که فرد مورد علاقه ام داشت، انتخاب کرده ام.
شرکت در انتخابات حق شهروندی من است، این مقطع از انتخابات خیلی برایم اهمیت داشت و احساس کردم باید در انتخابات حضور داشته باشم، این صحبت ها را محمدی کارمند 30 ساله دولت بیان می کند.
محمدی می گوید: دولت باید از مدیران متخصص، با انگیزه و عالم تشکیل شود، تا بتواند به وعده های خود جامه عمل بپوشاند.
وی با اشاره به نامشخص بودن معیارهای انتخاب افراد برای شوراهای اسلامی شهر، می افزاید: نباید بیش از 270 نامزد صلاحیت می گرفتند، این موضوع کار همه مردم را برای تشخیص صحیح سخت کرده و امکان اینکه افراد غیر متخصص وارد شورا شوند، زیاد است.
محمدی به معیارهای خودش در انتخاب اعضای شورا اشاره و تصریح می کند: افراد باسابقه، داشتن برنامه مشخص، افراد صادق و پاکدست از جمله معیار های بنده برای این انتخابات محسوب می شود.
پویا ملک آرایی به ملاک های انتخاب اصلح اشاره می کند و می گوید: کسی که از نظر من بتواند کشور را با تیم مجرب خود به بهترین نحو اداره کند و مطالبات مردم در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و فرهنگی تامین کند، یعنی فرد اصلحی برای ریاست دولت آینده است.
این جوان 29 ساله خاطرنشان می کند: وقتی مردم مشارکت بالایی در انتخابات دارند، یعنی اقتدار ایران و قدرت چانه زنی تیم دولت در منطقه و عرصه بین المللی بالا می رود، همین موضوع منافع بسیاری برای مردم و کشور خواهد داشت.
ملک آرا اضافه می کند: نباید به خاطر انتفاع یک قشر، گروه یا شخص به کسی رای داد، باید شناخت دقیقی از فرد منتخب داشته باشیم، چرا که سرنوشت کشور در چهار سال آینده دست تیم او خواهد بود.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح با دستور وزیر کشور همزمان با سراسر کشور در استان تهران آغاز شده است.
وعده همه ما امروز پای صندوق های رای، با درخشش خود امنیت کشور را تضمین کنیم.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.