به گزارش ایرنا، محمود حریری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های زیادی برای اجرا در هفته سلامت از جمله جشنواره صبحانه سالم پیش بینی شده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اجرای طرح بزرگ تحول سلامت در سطح کشور در دولت یازدهم، گفت: این طرح در شهرستان زنجان نتایج خوبی به همراه داشته و مدیریت منابع انسانی، رفع مشکلات درمانی، رفع مشکلات دارویی و رفع مشکل سایر موارد مشابه از جمله این نتایج به شمار می رود.
حریری با بیان اینکه در هفته سلامت باید مردم را با ثمرات طرح تحول سلامت آشنا کرد، افزود: نقش رسانه ها در تبیین این طرح برای مردم تاثیرگذار بوده و در آگاه سازی جامعه نسبت به کارهای انجام گرفته موثر است.
وی اظهار کرد: در هفته سلامت طرح غربالگری سلامت روان کارکنان برخی از دستگاه های اجرایی اجرا شده و نتایج آن برای ارزیابی سطح سلامت روان کارمندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به ضرورت نظارت همه جانبه به نحوه تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان، تصریح کرد: در این راستا در هفته سلامت اکیپ های ویژه بازرسی با رویکرد ارشادی خواهیم داشت و موارد لازم را به مسئولان این اماکن گوشزد خواهیم کرد.
حریری با بیان اینکه باید ابعاد اهمیت سلامت جامعه را برای مردم شتریح کرد، افزود:در این راستا آگاهی هر مجموعه حقیقی و حقوقی از وظایف خود می تواند تاثیر بالایی در ارتقای این سطح داشته باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 18 مرکز خدمات جامع سلامت شهری با زیر مجموعه 39 پایگاه سلامت شهری در حال خدمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: به علت فرسودگی ساختمان های بعضی از مراکز تعداد 9 مرکز با هزینه ای بالغ بر 95 میلیارد ریال در دست احداث مجدد هستند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان اظهار کرد: هم اکنون 17 مرکز خدمات جامع روستایی با زیر مجموعه 104 خانه بهداشت مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
حریری با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان از اولویت های مراکز بهداشت است، گفت: طی سال گذشته نزدیک به 325 هزار نفر اعم از کودک، نوجوان، جوان، میانسال، سالمندان و زنان باردار به مراکز این شهرشتان مراجعه کرده و خدمات دریافت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای 410 هزار نفر از خانوارهای زنجان پرونده الکترونیکی پزشکی تشکیل شده و در تلاشیم برای 90 هزار نفر باقی مانده پرونده الکترونیکی پزشکی تشکیل دهیم.
به گزارش ایرنا، سه هدف عمده اجرای طرح تحول سلامت عبارت است از بحث محافظت مالی از مردم در قبال هزینه های سلامت که بار زیادی را بر دوش مردم و اقتصاد خانوار وارد کرده بود.
همچنین بحث عدالت در دسترسی به خدمات در سراسر کشور برای آحاد مردم و بحث ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان ها به ویژه در بیمارستان های دولتی سراسر کشور 2 هدف عمده دیگر طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.