علی خسروی - برطبق قانون نماینده بخش خصوصی در اتاقهای بازرگانی ؛ تعاون و اصناف می باشند. پس از سال 1391 با توجه به واگذاری اموری چون تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها بر اتاق اصناف ، شورای اصناف کشور از حالت مشورتی خارج شده و وارد  کار اجرایی می‌کند. هیئت رئیسه اتاق اصناف در هر شهرستان در انتخابات بین اتحادیه های تولیدی؛ توزیعی و خدماتی و صنفی انتخاب شده است.

بعد از انتخابات اعضای اتاق اصناف ، رئیس اتاق اصناف در انتخابات داخلی داخلی  هیئت رئیسه انتخاب می گردد.
چند صباحی است که اتاق اصناف زنجان بعلت حرف و حدیثهایی در مدیریت آن مطرح شد و در اینجا قصد نداریم که به چرایی این مشکل ورود کنیم .اما بعلت انفعال این اتاق و بخصوص در  روزهای پایان سال گذشته که بالاترین میزان نظارت و برنامه ریزی برای اصناف از قبیل تنظیم بازار و نظارت برقیمت ها وجود داشته است و علیرغم زحمات بازرسان اتاق ، رئیسی که گزارش ها را گرفته و اقدام مناسب انجام دهد وجود نداشته است .
خواسته طبیعی اصناف زحمتکش زنجان علیرغم مشکلات عدیده اقتصادی که با آن مواجهند پاسخگو بودن به امورات جاریه اتحادیه و مسائل و مشکلات صنفی خود می باشد.
رئیس کمیسیون نظارت استان باید نسبت به وضعیت و ترکیب هیئت رئیسه برطبق وظایف قانونی خود عمل کند هرچند که تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.
حال سئوال این  است اگر مشکلی جدی از هر بابت پیش آید تبعات آن گریبان گیر کدام مسئول استان میباشد و چه مقامی جوابگو ی احتمالی خواهد بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616870
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.