به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ابهر با اشاره به روز درختکاری، اظهار کرد: درختان در زندگی بشر اهمیت بسیاری دارند و امروزه با صنعتی شدن جوامع توجه به درخت اهمیت بیشتری یافته است.
وی تصریح کرد: در کتاب های اسلامی به درختکاری و افشاندن دانه یا کاشتن دانه ثمر بخش تاکید شده است به گونه ای که‌ این کار در ردیف بهترین و مقدس ترین کارهای خیر نام برده شده است.
امام جمعه ابهر با اشاره به تاسیس کمیته امداد، یادآور شد: کمیته امداد برای دستگیری از محرومان و مستضعفان به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد که‌ یکی از ضروری ترین نهادهای انقلاب اسلامی است و به‌ یکی از هدف های اصلی انقلاب که همان دستگیری از محرومان است، رسیدگی می کند.
وی تاکید کرد: همه افراد جامعه باید خود را در برابر محرومان و مستمندان مسئول بدانند و هیچ خانواده نیازمندی را با دردها و مشکلات خود تنها نگذارند و این وظیفه بر عهده هر انسان با وجدان و با اخلاق در جامعه است.
حجت السلام رحیمی بیان کرد: در اندیشه حضرت علی (ع) کمک کردن به فقیران از هر شخصی ساخته است بنابراین باید جشن نیکوکاری را عاقلانه برگزار کنیم و جامعه نیز عاقلانه به فکر تولید، اشتغال و مبارزه با بیکاری باشد.
وی تصریح کرد: همه باید برای حل مشکل جوانان تلاش کنند و باید به مطالبات واقعی مردم پرداخته شود و مانع از رشد شکاف طبقاتی شد.
امام جمعه ابهر تاکید کرد: باید تمهیداتی فراهم شود که‌ فقرا فقیرتر و ثروتمندان در تجمل و اشرافی گری غرق نشوند و عدالت در جامعه برقرار شود.
وی خاطرنشان کرد: باید به اقتصاد مقاومتی توجه، از آمریکا و کشورهای غربی قطع امید کنیم و با تکیه بر جوانان کشور ظرفیت های داخلی را ارتقا دهیم.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.