محمدرضا صائینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ستاد بسیج سلامت استان زنجان اکیپ های نظارت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان از نخستین روز اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده روزانه از ساعت هشت تا 22 فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: 11 اکیپ ویژه فعال شده، علاوه بر اکیپ های نظارتی و بازرسی هر منطقه است که به صورت مدون برنامه های نظارت بهداشتی خود را انجام می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 11 اکیپ ویژه از رستوران های بین راهی و داخل شهرها، محل اسکان مسافران نوروزی، سرویس های بهداشتی درون شهرها و بین راهی، مراکز تولیدی و عرضه انواع شیرینی، مواد غذایی، آجیل و سایر اقلام خوراکی مصرفی و فرآورده های خام دامی نظارت می کنند.
صائینی خاطرنشان کرد: بازرسان و اکیپ های نظارتی امسال مجهز به امکاناتی شده اند که مواد غذایی و فرآورده های مشکوک بهداشتی را در همان محل به لحاظ وضعیت میکروبی مورد آزمایش قرار داده و نتیجه را مشخص می کنند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: علاوه بر نظارت از این مراکز بیان شده روزانه آب های آشامیدنی نیز مورد آزمایش قرار می گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی در این استان مورد را با شماره 190 و یا از طریق شماره 30001498 پیامک کنند تا اقدامات مورد نیاز برای بررسی موضوع انجام شود.
صائینی از همه شهروندان خواست مواد غذایی و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند و به تاریخ مصرف، انقضا، محل تولید، لگوی دامپزشکی، بهداشت و شماره های تماس محل تولید شده توجه جدی داشته باشند و از این طریق سلامت خود و خانواده هایشان را حفظ کنند.
نظارت بهداشتی بر موارد غذایی و فرآورده های خام دامی ماهانه به صورت دوره ای انجام می شود و علاوه بر این نیز نظارت های ویژه دستگاه های ذی ربط برای بهداشت عمومی نوروز تشدید و فعال می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.