بابک کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از بین 100 نفر سرآمدان علمی که در 2 گرنت(جایزه علمی) 50 نفره الف و ب درجه بندی می شوند، هفت نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه، موفق به کسب رتبه سرآمدی علمی در ' گرنت الف ' شدند.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اظهار کرد: در ادامه این موفقیت علمی دانشگاه علوم پایه، کسب مقام نخست در رتبه بندی نسبت اساتید، دانشجو و میزان پژوهش در سطح کشور است.
کریمی به اهمیت و تاثیر امور پژوهشی - علمی در میزان پیشرفت کشور و استان اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این دانشگاه همواره سوق دادن فعالیت های دانشگاه به سمت پژوهش محور بودن است، چرا که تاثیر زیادی در روند رشد علمی کشور، استان و دانشگاه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان اهداف فدراسیون سرآمدان علمی ایران را تبیین و تصریح کرد: در این فدراسیون محققان سرآمد با توجه به امتیازات کسب شده به 2 گروه تقسیم می شوند و میزان حمایت از این افراد مطابق قرار گرفتن فرد در نوع گروه علمی می‌باشد.
به گزارش ایرنا، بابک کریمی رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان، در این رقابت توانسته است با کسب امتیاز 430 و با همکاری چهار دانشجو به عنوان دومین فرد سرآمد علمی کشور معرفی شود، این در حالی است که نفر نخست فدراسیون در سال جاری از دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 785 و همکاری 35 دانشجو بوده است.
سرآمدان علمی افرادی هستند که فعالیت های پژوهشی و دستاوردهای علمی معتبری در سال‌های اخیر دارند.
در فدراسیون سرآمدان علمی ایران (وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران)، برای شناسایی این افراد از شاخص‌هایی که نشان دهنده فعالیت های پژوهشی و نه آموزشی بوده استفاده می گردد و سالانه در یک مکانیزم رقابتی انتخاب می‌شوند.
همچنین از شرایط عمومی سرآمد شدن می توان به ضرورت عضو هیأت علمی حداقل یک موسسه علمی - پژوهشی کشور بودن اشاره کرد.
از شرایط اختصاصی فرد نامزد، سرآمد شدن، می توان به برنده جوایز معتبر علمی مانند نوبل، کاولی، فیلدز و مشابه این موارد، نویسنده مقاله در مجلات نیچر یا ساینس به عنوان نویسنده اول یا مسئول و همچنین افرادی که با توجه به اعتبار علمی، در فهرست 100 سرآمد علمی کشور قرار گیرند، است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.