معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هنرمند زمانی زنده است که ساز آن شنیده و دیده شود و با مخاطب خود ارتباط برقرار کند که این اقدامات با شیوع ویروس کرونا از بین رفته‌ است و به همین دلیل علاوه بر اینکه موسیقی از لحاظ آموزشی و اجرایی نیز آسیب دیده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: موسیقی در استان زنجان پتانسیل بالایی دارد و در مسیر پیشرفت نیز قرار دارد.

به گزارش جماران، ایرج داوودبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با موسیقی استان زنجان، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های مربوط به هنر موسیقی را نیز تحت تاثیر قرار داده و در این مدت کنسرت‌های صحنه‌ای حذف شده و با توجه به تعطیلی فرهنگسرا در این مدت و آموزشگاه‌ها در بیشتر ماه‌های سال، کلاس‌های آموزشی نیز تعطیل بودند، البته در آموزشگاه‌ها آموزش مجازی صورت گرفته‌ است ولی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد.

وی افزود: موسیقی در مرکز و شهرستان‌های استان، مخصوصاً شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره پتانسیل بالایی دارد و این هنر در استان در راستای پیشرفت است که امیدواریم با نابودی ویروس کرونا فعالیت‌های این حوزه را از سر بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه هنرمندان در این مدت فعالیت‌هایی در قالب فضای مجازی مانند اجرای کنسرت یا آموزش داشته‌اند، تصریح کرد: هنرمند زمانی زنده است که ساز آن شنیده و دیده شود و با مخاطب خود ارتباط برقرار کند که این اقدامات با شیوع ویروس کرونا از بین رفته‌ است و به همین دلیل علاوه بر اینکه موسیقی از لحاظ آموزشی و اجرایی نیز آسیب دیده، از لحاظ روحی نیز هنرمندان آسیب دیده‌اند، البته این مشکلات فقط در استان زنجان وجود ندارد و در کل کشور و دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

داوودبیگی در رابطه با حمایت از هنرمندان عرصه موسیقی و بیان اینکه این حمایت‌ها به‌ صورت ملی و کشوری است، ادامه داد: هنرمندانی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند طی دو مرحله حمایت‌هایی دریافت کرده‌اند. همچنین آموزشگاه‌های هنری نیز با ثبت‌نام در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند نیز وام‌هایی با درصد پایین نیز دریافت کرده‌اند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آشیق عسگری و آشیق گلاب‌علی داوودبیگی دو آشیق برجسته استان هستند که شهرت ملی دارند و شاگردان زیادی را در استان پرورش داده‌اند، خاطرنشان کرد: هنرمندان استان در حوزه‌های مختلف موسیقی فعالیت دارند ولی قدیمی‌ترین ژانر موسیقی، موسیقی آشیقی در استان است که ظرفیت‌های این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.