سرهنگ دوم رضا مهدیون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله اول ۶۵ هکتار و در مرحله دوم ۴۷ هکتار آزادسازی و رفع تصرف شد که این اراضی در روستاهای هندی‌کندی، تسکین، تشویر و گیلانکشه قرار داشت.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی با جدیت و به صورت شبانه‌روزی برای رفع تصرف اراضی ملی تلاس می‌کندریال خاطرنشان کرد: قلع و قمع‌های اخیر، انعکاس و بازتاب بسیار خوبی داشته به طوری که عده‌ای پس از شنیدن خبر آن برای کاهش خسارت‌های وارده به اموالشان به صورت خودجوش نسبت به جمع‌آوری نهال و تجهیزات لوله‌کشی خود از اراضی، اقدام کرده‌اند.

مهدیون افزود: قلع و قمع نهال‌ها با حضور یگان حفاظت، نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی به دلیل تخریب لوازم لوله‌کشی و نهال‌ها سبب از بین رفتن اموال روستاییان و همچنین تلف شدن زمان، هزینه و انرژی بیت‌المال می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: به مردم عزیز این مناطق که در اراضی ملی، نهال‌کاری می‌کنند توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت‌های بیشتر به اموال خود و بیت‌المال، قبل از مراجعه یگان حفاظت به صورت داوطلبانه نسبت به خلع ید اقدام کنند تا از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

وی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی همواره ابتدا تذکر و هشدارهای لازم را به صورت مستقیم و یا از طریق شوراهای اسلامی و دهیاران به مردم گوشزد می‌کند تا اراضی تصرف‌شده را آزاد کنند.

مهدیون افزود: در صورتی که متصرفان به تذکر و هشدارها توجه نکرده و داوطلبانه نسبت به خلع ید اقدام نکنند یگان حفاظت برابر مقررات و قوانین با اقدامات قهری، نهال‌های کاشته شده غیرقانونی را قلع و قمع می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: احتمال تصرف به اراضی ملی در تمام مناطق استان جود دارد اما این اتفاق در شهرستان طارم به دلیل باارزش بودن مِلک و بالا بودن حساسیت‌ها بیشتر از سایر مناطق مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور مستمر و همراهی رییس دادگستری، دادستان و نیروی انتظامی شهرستان در کنار عوامل یگان حفاظت هم سبب تامین امنیت مطلوب شده و هم باعث دلگرمی عوامل یگان می‌شود که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.