به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای منابع آب در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ازآغاز فعالیت بازار مسقف زنجان، مجتمع‌های تجاری و پاساژها در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت این واحدها داده شده است.

وی اظهار کرد: فعالیت رستوران‌ها، باشگاههای ورزشی، هتل‌ها، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه همچنان تعطیل است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه فعالیت تمام واحدهای صنفی کم خطر و پر خطر بر اساس شرایطی انجام می‌شود، گفت: فعالیت این واحدها تا ساعت ۱۸ عصر می‌باشد و اماکن متبرکه نیز تا اطلاع ثانوی مشمول تعطیلی هستند مگر آنکه تصمیم جدیدی از سوی ستاد ملی اتخاذ شود.

وی افزود: باید تمام واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنندو در غیر این صورت برخورد لازم انجام می‌گیرد.

حقیقی خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و فقط مقطع دکتری و آن هم با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری بیماری کرونا در استان به خوبی اجرا شد، افزود: از هفتم فروردین‌ماه سال جاری تا کنون ۶۵ درصد تست‌های کرونا در استان زنجان به صورت آزمایشگاهی و ۳۵ درصد بالینی بوده و طی این مدت از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر تست سرپایی گرفته شده است.

استاندار زنجان، به موضوع مهم آب اشاره کرد و یاد آور شد: جدولی برای وضعیت آب استان طراحی شود و میزان بارش به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود.

حقیقی با بیان اینکه کیفیت بارش‌ها در استان بسیار فوق ا لعاده بود، افزود: بارش‌ها بسیار معنا دار بوده و به موقع در زمان خود بارش رخ داد ومتاسفانه در سال گذشته بارش‌ها در استان زنجان به موقع نبود.

وی، به حفر چاه‌های غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت: باید برخورد با افراد قلدر و صاحب جایگاه در اولویت قرار گیرد و در این زمینه با همه متخلفان به یک شکل برخورد شود.

حقیقی ابراز داشت: در حفر چاه‌های غیر مجاز آب باید افرادی که جایگاه دارند و سوء استفاده می‌کنند تکلیف آنها مشخص شود و همچنین افرادی هم برداشت مازاد از آب دارند هم مورد پیگیری قرار گیرند.

استاندار زنجان با بیان اینکه محصولاتی مانند هندوانه، گوجه‌فرنگی و صیفی‌جات مشمول یارانه دولت نیستند، افزود: در سال گذشته، کشت‌هایی در این استان بود که مشکلاتی ایجاد کرد و برداشت گوجه‌فرنگی در سال‌های گذشته بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن بوده در حالی که در سال ۹۸ به ۴۷۰ تن رسید و باید کشاورزان و جهاد کشاورزی در زمینه مدیریت کشت در استان توجه جدی داشته باشند.

حقیقی بیان کرد: کشت محصول با آب چاه‌های غیرمجاز، ممنوع است و مدیران ذی ربط باید این مهم را نظارت کرده و در غیر این صورت باید پاسخگو باشند و در این میان نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برای پیشگیری از وقوع مشکلات بعدی بر عهده مدیران ذی ربط می‌باشد.

استاندار زنجان، گفت: اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا چالش های موجود در زمینه بازار خرید محصولات کشاورزی رفع شود.

حقیقی افزود: شرکت آب منطقه‌ای زنجان باید آخرین وضعیت تحلیلی منابع آبی و سدها، ساخت و ساز غیر مجاز و حفر چاه‌های غیر مجاز این استان همراه با شاخص‌های مربوطه را طراحی کرده و راهکارهای عملیاتی برای این شاخص‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1413209
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.