حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها افزود: ۴۰۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به موجب حکم دادگاه، رفع تصرف شد.

وی اظهار داشت: هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه قضایی و سایر نهادهای مسؤول در صیانت از اراضی ملی، ضرورت دارد.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: تدابیر لازم نسبت به ساخت و سازها و تصرفات غیرمجاز در استان زنجان اندیشیده شده و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر شدت برخورد با هرگونه دست‌اندازی و تصرف غیرقانونی به اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: هرگونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی، تخلف بوده و در صورت مشاهده و گزارش، طبق قانون با متخلفان برخورد شدید و قاطعی صورت خواهد گرفت.

در مجموع ۹۰ هکتار از اراضی باغ‌شهرهای استان، متعلق به دولت و اراضی ملی است که سودجوها این اراضی را تصرف و در آن ویلاسازی کرده‌اند و ۵۳ باغ‌شهر بدون مجوز قانونی در استان ایجاد شده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در سال گذشته از ۱۷۵ مورد تصرف اراضی ملی در این استان پیشگیری شد که قلع و قمع و رفع تصرف اراضی نسبت به سال ۹۷ افزایش ۲۰ درصدی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.