علی کاظمی شامگاه چهارشنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها افزود: مدیریت شایسته جامعه به فعالیت‌های ایثارگرانه احتیاج دارد و مدافعان سلامت نیز برخوردار از این روحیه هستند که قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: در راستای ترویج ایثار اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران در طی سه سال گذشته برای بزرگداشت روز شهدا شعارهایی مانند «ایثار ادامه دارد» را محور فعالیت‌های خود قرار داده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون شهدای بسیاری در عرصه سلامت، جان خود را فدا کرده‌اند که یادواره‌های مختلفی برای شهدای پرستار، بهورز و پزشک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون اطلاعات ۱۲۶ نفر از ایثارگران سلامت، جمع‌آوری شده و تلاش داریم تا کتابچه‌هایی در این خصوص به چاپ برسانیم زیرا این افراد، ناگفته‌هایی از لحظات آخر زندگی شهدا و رزمندگان را دیده و شنیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۵۸۶ آزاده در این استان به ثبت رسیده و ۱۰ هزار خانوار معادل جمعیت ۵۰ هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به صورت حضوری تا اطلاع ثانوی لغو شده است، اظهار داشت: در حال حاضر طرح سپاس و پایش سلامت جانبازان و والدین شهدا برای پیگیری آخرین وضعیت این خانواده‌ها به صورت تلفنی انجام می‌شود.

کاظمی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون با یک هزار و ۷۳۵ نفر از جامعه ایثارگری، تماس گرفته شده و خدمات غیرحضوری به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تلفن ۱۶۱۶ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۲ هزار و ۷۴۹ تماس با این سامانه برقرار شده و تماس‌ها ثبت و پیگیری‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان و سایر خدمات صورت می‌پذیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با تقسیم‌بندی انجام شده بیش از یک هزار و ۷۰۰ تماس با جانبازان بالای ۷۰ درصد، شیمیایی و عارضه‌دار برقرار شده و ضمن پیگیری شرایط روحی و جسمی و ارائه توصیه‌های بهداشتی در مرحله نخست بیش از یک هزار بسته بهداشتی رایگان در بین آن‌ها توزیع شده است.

وی تصریح کرد: خانواده‌های پُرخطر، طی ۲ یا سه مرحله از این بسته‌ها دریافت کرده‌اند.

این مسؤول اظهار داشت: جانبازان و پدران و مادران شهدا جزو گروه‌های پُرخطر در برابر بیماری کرونا محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج نفر از افراد تحت پوشش این نهاد به بیماری کرونا مبتلا و بستری هستند، چهار نفر بهبود یافته و متاسفانه چهار نفر نیز فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.