حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها افزود: به‌رغم اینکه هر ساله به شمار پرونده‌های موجود استان اضافه می‌شود این مهم با همت جهادی همکاران قضایی و اداری و برنامه‌ریزی مدون، محقق شده که نشان از تلاش مضاعف تمام همکاران در حوزه‌های قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و با عنایت به تاکیدات رییس قوه مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مُسن، مجموع نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان در ابتدای سال گذشته ۱۰۲ درصد بود که طی این مدت در این زمینه نیز افزایش چهار درصدی داشتیم.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به آمار موجودی پرونده‌های قضایی این استان در سال‌های گذشته، گفت: در سال ۹۷ موجودی پرونده‌ها افزایش ۹ درصدی داشته و چهار هزار فقره به این پرونده‌ها اضافه شده بود.

وی اظهار داشت: این آمار در سال ۹۶ به ۶ هزار پرونده رسیده بود یعنی با افزایش ۱۰ درصدی موجودی پرونده‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۷ مواجه بودیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه این افزایش، آمار بسیار بالایی بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر لازم و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال ۹۸ توانستیم آمار موجودی پرونده‌ها را به صورت محسوس کاهش دهیم.

رییس شورای قضایی استان زنجان تصریح کرد: زنجان از حیث کاهش پرونده‌ها جزو استان‌های شاخص و موفق بوده و در سال ۹۹ تلاش می‌کنیم تا این کاهش‌ها محسوس‌تر شود.

صادقی نیارکی گفت: با عنایت خداوند، زحمات مجموعه دستگاه قضایی استان، برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و نظارت دقیق بر اقدامات و عملکرد حوزه‌های قضایی دادگستری استان زنجان در سال ۹۸ در تمام زمینه‌ها توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی افزود: در سال جدید که از سوری رهبر معظم انقلاب به عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده، تلاش می‌کنیم تا ضمن رسیدگی به‌موقع و سریع به پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در حوزه حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال، اقدامات موثرتری انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.