به گزارش خبرنگار مهر، علی کاظمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان باعث شد تا برنامه‌های این اداره‌کل نیز دستخوش تغییراتی شود، افزود: یکی از برنامه‌های تغییر یافته، طرح نهضت دیدار با خانواده شهدا بود که انجام می‌شد که این دیدارها با توجه به شرایط کنونی جامعه به دلجویی تلفنی تبدیل شد.

وی با یادآوری اینکه همه زیرساخت‌ها برای پیگیری مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران در شرایطی که امروز دچار آن شده‌ایم، فراهم شده است، تصریح کرد: یکی از این زیرساخت‌ها فعال بودن شماره تلفن ۱۶۱۶ است که این شماره تلفن به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و آماده پاسخ‌گویی به مشکلاتی احتمالی است که خانواده شهدا و ایثارگران با آن دست به گریبان هستند.

کاظمی همچنین از تماس ۱۷۰۰ نفر با شماره تلفن ۱۶۱۶ تا به امروز خبر داد و با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری استان زنجان نیز در چنین روزهایی در کنار سایر اقشار جامعه و در جبهه مقابله با شیوع ویروس کرونا ایستاده و فعالیت می‌کند، ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که این خانواده‌ها حضور دارند، بحث تولید و توزیع اقلام بهداشتی و حفاظتی برای بخش‌های مختلف جامعه بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل، ممانعت از حضور جانبازان و نیز والدین شهدا در بیرون از منزل در شرایط کنونی جامعه است.

کاظمی با بیان اینکه آمار ۱۰ هزار نفری ایثارگران در استان، حاکی از آن است که این اداره‌کل با جامعه آماری بالایی سر و کار داشته و به همین خاطر تلاش می‌کند در چنین شرایطی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، خدمت‌رسانی به جامعه هدف خود را دنبال کند، بیان کرد: امروز نیاز به افزایش انسجام اجتماعی داریم و خوشبختانه با برخورداری از مراکزی چون مهرانه، نشان داده است که در این عرصه فعالیت‌های کم‌نظیری داشته است.

وی با یادآوری اینکه در کنگره ۳۰۰۰ شهید استان زنجان نیز بخشی برای شهدای بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته و با توجه به وضعیتی که جانبازان استان دارند، تعداد ۱۰۰۰ بسته بهداشتی با کمک دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان بین این افراد توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1403191
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.