دکتر محمدرضا صائینی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: رعایت مردم مبنی بر عدم تجمع در مکان های مختلف و دیگر نکات بهداشتی اعلام شده از سوی متخصصان امر می تواند به قطع زنجیره بیماری کمک کند و در این میان فاصله گذاری اجتماعی از جمله مسایل مهم بوده و همه باید به آن اعتقاد داشته باشند.

وی اضافه کرد: در تمامی کشورهای جهان با توجه به شیوع بیماری کرونا، به موضوع فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی شده است و اجرای سرسختانه این طرح در کشورمان می تواند به کنترل بیماری طی چند هفته آینده منجر شود.

این مسؤول ادامه داد: عدم انجام این امر مهم در کشورمان می تواند پیک بیماری را به مراتب افزایش دهد، البته با اقدامات انجام گرفته در سطح این استان و همانند سطح کشور از قبیل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ادارات، فروشگاه ها و اماکن تجاری غیرضروری وضعیت قابل قبولی در زمینه کنترل بیماری کرونا را ترسیم کرده است.

وی اظهار داشت: اقدام بسیار مهم دیگر در این استان و با آغاز شیوع بیماری کرونا، کنترل 158 چینی مشغول به کار در این استان بود که در غیر انجام این کار، وضعیت بدتری از استان حتی بیشتر از  کانون های آلودگی در کشور متصور بود.

صائینی افزود: پس از این کار، افرادی که از استان قم به تعداد  6 هزار نفر به ویژه به روستاهای استان زنجان وارد شده بودند رصد شده و حتی خانواده های آنان نیز تحت مراقبت های لازم قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا، افرادی که علائم  مثبت بیماری را داشتند، بستری و ترخیص و یا اطرافیان و خانواده  آنان  قرنطینه شدند که می توان گفت در این خصوص بسیار  خوب عمل شد.

این مسؤول ادامه داد: برای کنترل بیماری باید همه به فاصله گذاری اجتماعی عمل کنیم و همچنین عدم حضور عموم در خارج از خانه به خصوص در روز طبیعت مد نظر قرار گیرد که در صورت بی توجهی و بروز  اتفاقات احتمال خطر بروز بیماری بیشتر از گذشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود، در محل کار نیز فاصله بین کارمندان با هم و با ارباب رجوع رعایت شود، شستن مکرر دستها و رعایت بهداشت فردی و استفاده صحیح از ماسک نیز باید مورد توجه باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش گفت: موارد جدید ابتلا به کرونا در برخی شهرها و حتی استانها با جمعیتی حدود ۳۹ میلیون نفر یک رقمی و گاهی زیر پنج نفر است اما اسامی این مناطق را فعلا اعلام نمی کنیم تا با سفر مردم دوباره شاهد پیک بیماری در این شهرها نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.