محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه سالمندان جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند افزود: برای حفظ سلامتی این گروه، خانواده ها می توانند به صورت تلفنی با آنها ارتباط بگیرند، حتی به خیرین اعلام شده که در شرایط فعلی تنها به صورت غیرحضوری می توانند به این مراکز خدمات ارائه کنند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر برای مددجویان ساکن در مراکز بهزیستی اقدامات بهداشتی انجام می گیرد به ویژه در مراکز شبانه کودکان، سالمندان روزانه ثبت درجه حرارت انجام می‌شود همچنین برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید لغو شده و کارکنان مراکز نیز همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج را به طور کامل رعایت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: تا حد امکان از پذیرش افراد جدید در کمپ‌ها و مراکز روزانه خودداری شده، مگر آنکه به‌طور استثنا دستور قضایی وجود داشته باشد که این مهم نیز با رعایت کامل موازین بهداشتی انجام می گیرد.

به گفته محمدی، در تمامی مراکز نگهداری اتاق قرنطینه برای افرادی که خانواده‌ای ندارند نیز نگهداری پیش‌بینی شده و بسته بهداشتی کامل در اختیار آن افراد قرار می‌گیرد.

وی  اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا بررسی و نظارت بر مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و مرکز سرپناه شبانه روزی (شلتر) توسط بازرسان بهزیستی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این سازمان در ابتدای همه گیری این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با هر کدام از مراکز بهزیستی مانند کمپ‌های اعتیاد، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان، مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها را برای استان‌ها ارسال کرده که موارد اعلامی به تمامی مراکز ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ویزیت بیماران در منزل و مرخصی کودکان بی سرپرست برای رفتن نزد اقوام نیز لغو شده و به این مهم باید توجه داشت که سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معتادان جزء گروه‌های آسیب‌پذیر در بحث ابتلا به ویروس کرونا هستند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان به ۴۹۴ نفر رسیده و تاکنون یک هزارو ۴۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در این استان شناسایی و از این تعداد ۳۵۴ نفر بستری و ۳۲۱ نفر نیز ترخیص شده اند. تعداد جان باختگان بیماران مثبت کرونایی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر اعلام شد که در مجموع این آمار به ۴۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.