رضا عسگری شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود: با وجود درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی صنوف و مراکز تجاری و خرید در شهر زنجان از چند روز مانده به عید نوروز و ابلاغ این موضوع به اتاق اصناف، متاسفانه عده ای همراهی لازم را نداشتند ولی شمار قابل توجهی نیز با چشم پوشی از منافع کوتاه مدت اقتصادی، سلامت جامعه را ترجیح دادند و با تعطیل کردن واحدهای خود در مهار بیماری کرونا همراهی دارند.  

وی به تبعات اقتصای و اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تحت الشعاع قرار گرفتن آیین ها و جشن های مرتبط با عید باستانی نوروز و به تعویق افتادن برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله این پیامدها است.  

عسگری به اقدامات انجام شده در خصوص تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی از جمله ماسک در زنجان اشاره کرد و گفت: با اینکه تولید ماسک در زنجان وجود نداشت ولی اکنون با همراهی های انجام شده از سوی واحدهای تولیدی و نیز نیروهای مردمی، روزانه حدود ۱۵۰ هزار ماسک در زنجان تولید می شود.  

فرماندار شهرستان زنجان ادامه داد: همچنین با پیگیری های انجام شده، تولید ماسک N۹۵ نیز در زنجان آغاز شده است.  

گفتنی است بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از آغاز شیوع بیماری کرونا در این استان یک‌هزارو ۱۸۳ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که تاکنون بخش عمده‌ای از این تعداد ترخیص شده‌اند و در زمان حاضر ۳۵۹ بیمار تحت مراقبت‌های لازم قرار دارند.

طی روز گذشته با افزوده شدن ۲۰ بیمار مثبت کرونایی مجموع بیماران این استان تاکنون به ۴۱۴ نفر و شمار فوتی‌های مربوط به بیماری کرونا که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان های سطح استان مراجعه کرده و پس از مدتی جان باختند به ۲۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.