این روزها ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن به یکی از اولویت‌های کشور و جهان تبدیل شده است، که اشخاص در قشرهای مختلف در تلاش هستند تا با آگاهی دادن به مردم، از میزان سرایت بیماری بکاهند.

با توجه به تأثیرگذاری هنرمندان هنرهای تجسمی در بحران‌های اجتماعی، هنرمندان حوزه هنری استان زنجان نیز با تولید ۶ اثر، به زبان هنر مردم را به آرامش،  توکل به خدا و رعایت اصول بهداشتی دعوت کردند.

هنرمندان حوزه هنری زنجان نیز با تولید آثاری با مضمون توسل جستن به صحیفه سجادیه و لزوم رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی سعی بر آن دارند تا در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری قدمی مؤثر در کشور بردارند.

این آثار در قالب پوستر و در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر توسط مهدی مرادلو، محمدصالح احمدی و حسین غفاری خلق شده که در روزهای آتی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

حوزه هنری زنجان پوستر دیگر با مضمون توکل بر خدا و لزوم رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشتی برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری کرونا توسط محمدمهدی ولیزاده در حوزه هنری زنجان تولید و در فضای مجازی منتشر کرده است.

این اثر از سوی این هنرمند، که مدرس کارگاه طراحی پوستر و از هنرمندان و طراحان گرافیک استان است، با بهره‌گیری از تکنیک حروف‌ نگاری و تلفیقی از المان‌های دعا کردن و با الهام گرفتن از آیه ۲۸۶ سوره بقره (رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا، پروردگارا آنچه تاب آن نداریم، بر ما تحمیل مکن‌ و از ما درگذر و ما را ببخش و بر ما رحمت آور) طراحی و در فضای مجازی منتشر شده است.

این اثر هموطنان را بر توکل بر خدا و خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی دعوت می‌ کند.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال ویروس کرونا همانند سایر ویروس‌ها و آنفلوانزا است، یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) منتقل می‌شود بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.