رییس اداره آب و فاضلاب شهری ابهر شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر ابهر در این خصوص گفت: قدمت بالای شبکه، مصرف بی رویه و کاهش منابع زیر زمینی از دلایل اصلی قطعی آب در شهر ابهر است.
عیسی محمدی خاطرنشان کرد: قطعی های پیش آمده در چند روز اخیر فقط به خاطر کمبود آب نیست بلکه مشکلاتی نیز در شبکه انتقال آب به وجود آمده است. 
وی تصریح کرد: نبود فشار شکن، نبود مخازن ذخیره مناسب، کاهش بارش، انشعابات غیرمجاز، پراکندگی حوزه شهری، ایجاد تغییرات در شبکه، کمبود اعتبارات، نبود کشش شبکه آب و نبود پیمانکار قوی از عمده مشکلات در زمینه آب شهر ابهر است.
محمدی اظهار داشت: با وجود این مشکلات برنامه منسجمی برای پیشبرد کارها تدوین شده است که از مهمترین موارد می توان به جذب اعتبار برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری، اتصال خط انتقال آب سد کینه ورس به شبکه آب با ظرفیت کامل، تملک زمینی در شناط برای ایجاد چاه، تدوین و طراحی نقشه خطوط شبکه انتقال، اتصال آب اسپاس به خط زرکوبان در جاده قیدار اشاره کرد.
این مسؤول بیان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مشکل قطعی آب در شرایط سخت کنونی حل شود.
رییس شورای اسلامی شهر ابهر نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در بخشی از شبکه آب ابهر از لوله های آزبست استفاده شده و بخشی دیگر به علت قدمت بالا و فرسودگی، نیاز به اصلاح، جایگزینی و بهسازی شبکه دارد که به گفته مسؤولان استانی هدر رفت 30 درصد آب شرب شهری به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب است.
نجیب حسینی تصریح کرد: این مسئله سبب بروز مشکلاتی در ارائه خدمت به شهروندان شده که در همین راستا تاکنون شورای شهر ابهر پیگیری‌های متعددی انجام داده است.
وی اظهار داشت: شورای شهر در این زمینه با وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین استاندار مکاتبه داشته است. 
این مسؤول با اشاره به نیاز 285 میلیارد ریالی برای بازسازی و  اصلاح شبکه توزیع ابهر تاکید کرد: با طرح موضوع در کمیته برنامه ریزی، برای تخصیص اعتبار پیگیرهای لازم به عمل آمد همچنین بهبود آب شرب شهری از لحاظ میکروبی و شیمیایی باید در دستور قرار گرفته و کپی شیتهای آزمایشگاهی نیز باید در اختیار کمیسیونهای مربوطه شورا قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده نباید با قطعی های مکرر آب مشکل دیگری به مشکلات مردم افزوده شود و درخواست داریم برای همکاری های لازم یک برنامه منظم تدوین شود.  
در ادامه این جلسه حجت الله عسگری، عضو شورای اسلامی شهر ابهر افزود: مردم در شرایط فعلی مطالبه گری بیشتری نسبت به گذشته دارند و ای کاش این مطالبه گری در سالیان گذشته صورت می گرفت تا مشکلاتی که امروز گرفتار آنها هستیم پیش نمی آمد. 
وی با اشاره به شرایط پیش آمده برای مردم به دلیل قطعی های مکرر آب تصریح کرد: امروزه آب برای خانواده ها یک موضوع حیاتی است و این حداقل نیازی است که مردم به آب دارند. 
این مسؤول ادامه داد: درحالی که مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها همواره در کنار مسؤولان بوده و به خاطر نظام جمهوری اسلامی تمام سختی‌ها را تحمل کرده اند، قطعی آب قابل توجیه نیست و باید با برنامه ریزی دقیق این مشکل برای همیشه مرتفع شود.
 سمیرا دودانگه دیگر عضو شورای اسلامی شهر ابهر گفت: آب شرب ابهر به لحاظ کیفیت در سطح مناسبی قرار نداشته و اغلب شاهد وجود ریز ذرات معلق و املاح مازاد در داخل آب هستیم که توسط مردم گزارش می‌شود و اگر صافی و فیلترهای لازم در مسیر جریان آب نباشد این آب برای مردم زیان بار خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.