حجت الاسلام مخنار کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از الویت‌های اسلام حفظ جان انسان ها است، افزود: در این شرایط از متدینین و مومنین حتی توقع بیشتری می رود تا نکات لازم را رعایت کنند و دیگران را نیز به همکاری تشویق کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی که ممکن است بنابه مصلحت مسلمین حتی حج هم تعطیل شود همه آحاد مردم هم به لحاظ شرعی و هم قانونی موظفند که برای پیشگیری و ریشه کنی این بلا همکاری و همراهی داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این مجموعه به عنوان متولی اماکن مذهبی، امامزادگان و مساجد اعلام می کند که ملاک برای برگزاری اجتماعات و مراسم دینی، مصوبات شورای تامین و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی است لذا باتوجه به برگزاری شورای تامین استان در روز جمعه و تاکید استاندار زنجان هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم در اماکن مذهبی ممنوع است. 
وی با بیان اینکه انتظار می رود هیأت امنای مساجد، امامزادگان و امامان جماعت نهایت همکاری را در این خصوص داشته باشند، اظهار داشت: امیدواریم با دعای خیر مومنین و رعایت قوانین ومقررات و مسائل بهداشتی هر چه زودتر این گرفتاری برای همیشه درتمام دنیا برطرف شود. 

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تا کنون  ۲۸۹ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از بین آنها ابتلای ۵۰ نفر قطعی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.