به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اورژانس زنجان، اصغر جعفری روحی در خصوص اقدامات و آماده باش اورژانس پیش بیمارستانی برای مقابله با کروناویروس جدید، گفت: در راستای خدمت رسانی مناسب به مردم در ارتباط با کروناویروس جدید، تیم های عملیات ویژه نیز تشکیل شده است.

وی افزود: تعداد ۳ کد آمبولانس در شهر زنجان و ۷ کد آمبولانس در شهرستان ها جهت ارائه خدمات پیش بیمارستانی و انتقال بیماران احتمالی کرونا در سطوح مختلف در نظر گرفته شده است که مجهز به امکانات لازم برای خدمت رسانی و جلوگیری از انتقال بیماری به افراد دیگر هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان با بیان آماده باش تمامی بیمارستان های سطح استان عنوان کرد: تمامی مراکز آموزشی، درمانی و بهداشتی استان در آماده باش کامل بوده و دستورالعمل های وزارت بهداشت و درمان نیز به این مراکز ابلاغ شده است.

جعفری روحی با اشاره به اینکه: شستن دست ها به شدت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد، افزود: تمامی پرسنل بهداشتی، درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی در آماده باش کامل بوده و آموزش های لازم جهت برخورد و ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونا ویروس نیز داده شده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از کروناویروس بسیار ساده است و بهترین راهکار، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، افزود: شستن دست ها به شدت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد و مردم باید شست و شوی مکرر دست ها را جدی بگیرند.

رییس اورژانس استان با بیان اینکه ماسک در افراد سالم ضرورتی ندارد گفت: بیماران حتماً از ماسک استفاده کنند، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه ضد عفونی کردن اشیا و سطوحی که اغلب با آین سطوح در تماس هستیم و پرهیز از حضور در مکانهای شلوغ و پرتردد در پیشگیری از ابتلا به کرونا مهم و تاثیر گذار است.

جعفری روحی افزود: لازم است مردم در این راستا آرامش خود را حفظ کنند و توصیه های بهداشتی و اطلاعیه های مربوط به کرونا ویروس را از منابع معتبر و وزارت بهداشت و درمان کشور پیگیری کنند و چنانچه در مورد کروناویروس سوالی دارند، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند. این سامانه پاسخگوی تمامی سوالات مردم است. شماره انتقال بیمار در شرایط اضطرار نیز، ۱۱۵ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1367605
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.