مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به بروز بیماری کرونا ویروس گفت: تاکنون موردی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان زنجان از این نوع بیماری بستری نشده است.

دکتر علی محمدی، در زمینه تدابیر و برنامه های سازمان برای حفظ جان بیمه شدگان بویژه بیماران مزمن از جمله قلبی و عروقی، کلیوی، فشار خون و دیابتی افزود: این قبیل بیماران که تاکنون بصورت ماهیانه برای تمدید دارو مراجعه می کردند، تا اطلاع ثانوی، داروی مورد نیاز آنان به مدت ۲ ماه توسط پزشکان تجویز می شود.

وی اظهار داشت: به این نکته باید توجه داشت که احتمال انتقال ویروس با تجمع بیمه شدگان و مراجعه حضوری آنان به مراکز درمانی به ویژه سالمندان، بازنشستگان و افراد بالای ۶۰ سال افزایش می یابد.

این مسؤول توصیه کرد، بیمه شدگان و بازنشستگان برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و سایر بیماری های حاد تفسی فصلی، از سیستم نوبت گیری غیرحضوری مراکز درمانی تامین اجتماعی استفاده  کرده و در موعد مقرر و به موقع مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان این سازمان ضمن حفظ خونسردی و رعایت دقیق بهداشت فردی، از مراجعات بی مورد تحت عنوان چکاپ و غیره خودداری کنند تا امکان ارائه خدمات به بیماران اولویت دار از ابتلا به بیماری های واگیردار نیز ایمن باشند.

گفتنی است برای انتقال و اعزام بیماران احتمالی و مشکوک به کرونا ویروس به بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان هماهنگی های لازم با اورژانس ۱۱۵ و اتخاذ تدابیر بهداشتی با ایمنی کامل انجام گرفته است.

هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.