از روز دوشنبه بازار صدور بیانیه های فردی و جمعی در حمایت از نامزدها در زنجان داغ شده است و تاکنون شماری از ۱۲ نفر نامزدهایی که به واسطه انصراف، از قطار رقابت های انتخاباتی پیاده شده اند، به نفع نامزد و یا نامزدهای خاصی اعلام موضع کرده و از هواداران خود خواسته اند به نفع آنان رأی خود را به صندوق بریزند.  

شماری از تشکل های دانشجویی استان نیز که اغلب گرایش اصولگرایی دارند بیانیه هایی را در حمایت از نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر کرده اند.  

به اشتراک گذاشتن نظرسنجی ها برای سنجش میزان رأی نامزدها از عمده مواردی است که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استان در حوزه های انتخابیه در گروهها  و کانال های مجازی به چشم می خورد و کانال های مختلف تلاش دارند تا هر یک نظرسنجی خود را فراگیرتر نشان بدهند.

صبح سه شنبه تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد ابهر مناظره انتخاباتی با حضور پنج تن از نامزدهای حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه برگزار کردند.

بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان نیز با انتشار اطلاعیه ای از برگزاری مناظره بین چهار تن از نامزدهای انتخابات از طیف های مختلف، در روز چهارشنبه / ۳۰ بهمن/ خبر داده اند.  

دعوت از نامزدها برای برگزاری مناظره ها و طرح پرسش هایی که انتظار می رود نامزدها به آنها باید پاسخ بدهند از فراوانی قابل توجهی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان برخوردار است. 

دعوت های تلفنی و پیامکی در کنار انتشار اطلاعیه ها در قالب بنر و پوستر برای حضور در برنامه های سخنرانی نامزدها از دیگر مواردی است که شهروندان دراستان زنجان به طور روزانه با آنها موجه هستند و حامیان نامزدها تلاش می کنند تا در فرصت باقیمانده، مخاطبان را برای رأی به نامزد مورد حمایتشان اقناع کنند.  

زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفند است و رفته رفته با نزدیک شدن به موعد پایانی، کارزارهای تبلیغاتی نامزدها و حامیانشان نیز شدت بیشتری می گیرد.  

محمد تقی فتحی، دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان صبح امروز گفت که تا کنون گزارشی از تخلف تبلیغات انتخاباتی در حوزه های انتخابیه استان به این ستاد گزارش نشده و فضای انتخابات در استان تا کنون توأم با آرامش بوده است.   

همچنین به گفته رییس ستاد انتخابات استان زنجان، تعداد شعب اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان  با ۲.۷ درصد افزایش نسبت به دوره های قبلی به ۷۵۷ شعبه رسیده است.

خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: شعب پیش بینی شده برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۳۹ شعبه ثابت و ۳۱۸ شعبه سیار خواهد بود.

گفتنی است در زمان انتشار این خبر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان زنجان از ۱۱۳ نفر نامزد، با انصراف ۱۲ نفر، ۱۰۱ نفر در عرصه رقابت باقی مانده اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.