زنجانی ها طی چند روز اخیر، هوای بسیار سردی را تجربه کردند بطوریکه میزان دما در برخی از شهرستان ها و مناطق استان زنجان به ۲۷- درجه سانتیگراد نیز رسید.  

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، حداقل میزان دمای هوای زنجان، خدابنده و خرمدره ۳- ، ابهر ۴-، ماهنشان ۴- و آببر مرکز شهرستان طارم نیز ۳+ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،  دمای فعلی شهر زنجان را ۳- درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه میزان دما روند افزایشی دارد، اظهار داشت: ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به منطقه، هوای این استان را نیز تحت تاثیر قرار داده و شاهد ریزش پراکنده برف و باران در نقاط مختلف زنجان خواهیم شد.

سلطانی تصریح کرد: این سامانه بارشی تا اوایل وقت سه‌شنبه در زنجان فعال خواهد بود و میزان بارش ها نیز متوسط پیش بینی می شود اما در ارتفاعات و گردنه‌ها، احتمال وقوع کولاک وجود دارد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.