حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان افزود: سازمان جهاد کشاورزی زنجان از نهادهایی است که عملکرد مدیران در آن طی حدود هشت سال گذشته بر اساس برنامه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شکسته شدن رکورد تولید گندم در استان در سال زراعی گذشته اشاره کرد و افزود: پایین بودن قیمت گندم یک دغدغه برای کشاورزان بود که این موضوع ظهور دلالان و تلاش آنان برای خروج گندم از استان را در پی داشت ولی کشاورزان استان بر اساس اعتقادات دینی خود، محصولشان را تحویل سیلوهای استان دادند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص قوی شدن کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این گفته قرآن است که جامعه اسلامی باید قوی باشد چرا که فقط در این صورت است که دشمن یا کنار و یا کوتاه می آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم در سخنانی به موفقیت های بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: منابع پایه تولید از جمله آب و خاک محدود است ولی اگر از همین منابع موجود هم به دستی استفاده کنیم و عملیات های بهره ورانه را در دستور کار قرار دهیم، میزان تولید محصولات کشاورزی در استان ۲ برابر میزان فعلی می شود.

جواد تاراسی توسعه سامانه های نوین آبیاری را از جمله اقدامات در راستای ارتقای بهره وری در استان ذکر کرد و افزود: هم اکنون از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی مستعد استان، ۵۵ هزار هکتار به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

وی ارتقای ضریب مکانیزاسیون را از دیگر عوامل موثر بر بهبود بهره وری بر شمرد و گفت: هم اکنون زنجان با ضریب ۲.۴، جزو استان های پیشرو در حوزه مکانیزه کردن کشاورزی در کشور است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.