به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها با هر گرایشی در این کره خاکی، با برخورداری از یک زمینه عقلی و فکری می‌توانند به سه سئوال حیاتی پاسخ دهند، افزود: از کجا آمده‌ام، به کجا می‌روم و برای چه خلق شده‌ام، سه سئوال اساسی برای حیات انسان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان بتواند برای این سئوالات خود پاسخ منطقی داشته باشد، بی‌شک زندگی او معنی و مفهوم واقعی پیدا خواهد کرد، ادامه داد: بی‌تردید اگر برای سئوالاتی که مطرح می‌شود، پاسخ منطقی و عقل‌پسند وجود نداشته باشد، به جای زندگی معنی‌دار و توأم با آرامش، همواره استرس و نگرانی بر زندگی این فرد حاکم خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: تولد همه ما انسان‌ها به اختیار خود نبوده و رخت بستن از این دنیا نیز به اختیار ما نخواهد بود اما آنچه که خداوند بر اختیار ما گذاشته، محدوده‌ای است که از آغاز تولد تا لحظه مرگ برای آن رقم می‌زنیم و آن چگونه زیستن است.

خاتمی ابراز کرد: ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین اقدامات دولت و نظام در ۴۱ سال گذشته است.

وی برحضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تاکید کرد  و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی دارد و توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1349757
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.