به گزارش خبرنگار مهر، افشین ملایی ظهر جمعه در مراسم اعزام کاروان تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی استان که در محل مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز توجه به امر ورزش یک ضرورت بوده و همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه باید به آن اهتمام بورزند، افزود: بی‌تردید اقدامی که امروز شاهد انجام آن در زنجان هستیم، بسیار ارزشمند بوده و معتقدیم این قبیل کارها باید تداوم داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه طبق آمار، در حال حاضر می‌توان گفت که بیش از ۵۶ درصد مردم ایران دچار فقر حرکتی هستند که این آمار می‌طلبد در حوزه ترویج فرهنگ ورزش، اقدامات جدی‌تری صورت گیرد، تصریح کرد: متاسفانه تغییر سبک زندگی باعث شده است تا امروز شاهد کم‌تحرکی و فقر حرکتی بیش از ۵۶ درصد جمعیت کشور باشیم و بی‌تردید تداوم این روند نگران‌کننده خواهد بود.

ملایی با بیان اینکه وضعیت کم‌تحرکی در کشور به گونه‌ای پیش رفته است که امروز شاهد فقر حرکتی در مناطق روستایی نیز هستیم، ادامه داد: پیش از این، مناطق روستایی جزو جوامع چابک بودند که نسبت به جوامع شهری دارای فعالیت بدنی بیشتری بودند اما متاسفانه تغییر سبک زندگی باعث شده است که امروز شاهد کم‌تحرکی و فقر حرکتی در این مناطق نیز باشیم.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با یادآوری اینکه آمار جمعیت دانش‌آموزی کشور حاکی از آن است که باید به خواسته‌ها و نیازهای این بخش توجه جدی داشت، اظهار کرد: یکی از این خواسته‌ها و مطالبات در حوزه ورزش است که خوشبختانه امروز شاهد تجهیز خانه‌هایی در قالب خانه‌های ورزش روستایی با یم تفکر جمعی از سوی مسئولان استان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با یادآوری اینکه می‌توان با کارهای مشترک، خدمات ارزنده‌ای را به جوامع کمتربرخوردار ارائه داد، بیان کرد: این اقدامات می‌توان باعث افزایش هم‌افزایی و نیز بالا بردن روحیه هم‌گرایی در بین مسئولان شده و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد را به حداقل رسانده و باعث ارائه خدمات ارزنده شود.

ابراهیم رفیعی از تجهیز خانه‌های ورزش روستایی به عنوان یک کار مشترک یاد کرد و گفت: ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار یک کار ارزشمند است و معتقدیم این کار باید در سایر استان‌ها نیز انجام شود تا آحاد بتوانند از این خدمات برخوردار شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1347545
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.