به گزارش خبرنگار مهر، سید حجت‌الله علم‌الهدی صبح پنجشنبه در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نقد آرای قوه قضائیه باعث ایجاد وحدت رویه می‌شود، افزود: آنچه که در زمینه نقد آرای قوه قضائیه حائز اهمیت است، این است که این آرا باید در محافل علمی و پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به نقد گذاشته شدن آرای قوه قضائیه در محافل علمی و پژوهشی باعث رشد، بالندگی و قدرت بیشتر آرا خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه نیازسنجی‌های لازم در امور پژوهشی انجام شده و این امیدواری وجود دارد که بتوانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از این‌ها استفاده کنیم.

رئیس پژوهشکده قوه قضاییه با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت پژوهشگاه‌ها، قضات و مراکز علمی یکی از نیازهای امروز است که باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم، ادامه داد: بی‌شک استفاده از کارهای پژوهشی در هر بخشی می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند که قوه قضائیه یکی از این بخش‌ها است.

علم‌الهدی با بیان اینکه امروز نیازمند برخورداری از ظرفیت‌هایی که در دانشگاه‌ها، نخبگان و اساتید وجود دارد، هستیم، اظهار کرد: اگر این بهره‌مندی بدون کمک گرفتن از قضات باشد، نتیجه‌بخش نخواهد بود، به همین خاطر اولویت امروز بررسی موضوعات توسط اساتید در کنار قضات و عملیاتی کردن کارها است.

رئیس پژوهشکده قوه قضائیه با تاکید بر اینکه امروز باید زمینه‌ای را فراهم کنیم از ظرفیت‌های نیروی انسانی در دانشگاه‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال خروجی مطلوب هستیم، باید در نیازسنجی و کارهای پژوهشی از توان قضات باتجربه استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1346394
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.