حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، نتیجه رشد فکری و عقیدتی امتی است که در سایه هدایت و راهبری امام راحل به وجود آمد، افزود: این انقلاب از سال ۱۳۴۲ شروع شد و در سال ۱۳۵۷ به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه ریشه‌های انقلاب اسلامی در شعارهایی که مشق شب و روز مردم بود مشخص است، تصریح کرد: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شاه‌بیت سرود بندگی مردم در انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه «استقلال» مردم ایران، استقلالی بود که به سالیان سال وابستگی دربار به بلوک شرق و غرب خاتمه داد و آن را به چالش کشید، ادامه داد: «آزادی» مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی، آزادی بود که عبودیت طاغوت را محکوم می‌کرد.

احمدی با بیان اینکه «جمهوری» به دست آمده، جمهوریتی است که اراده‌های منتشره مردم در سایه ولایت امام روح‌الله را بسیج کرده تا سرنوشت کشورشان را خود تعیین کنند، اظهار کرد: اسلام انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی مبتنی بر تعالیم فاخر قرآن کریم و قرائت اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) از اسلام است که اسلام آمریکایی را نفی می کند و بسان روح حاکم بر همه شعارهای انقلاب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: مکتب امام بر پایه عقلانیت، عدالت و معنویت شکل گرفت و این سه بعد از ابعاد مکتب امام در کنار هم مسیر سعادت امت حزب‌الله را هموار می‌کند.

احمدی با تاکید بر اینکه ابعاد انقلاب اسلامی و مکتب امام نیازمند تبیین بوده و باید نهضت تبیین به راه بیافتد، بیان کرد: این تبیین از آن جهت حائز اهمیت است که تا اذهان نسبت به مسئله‌ای روشن نشود، تبعیت و پیروی را به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این تبیین مخصوصاً برای قشر جوان و نوجوانی که زمان طاغوت را ندیده و آن دوران خفقان را تجربه نکرده، بیش از دیگران ضروری است. در این میان نقش نخبگان فکری و سیاسی و نیز حوزوی و دانشگاهی جایگاه ویژه‌ای دارد.

احمدی با اشاره به اینکه محکمات مکتب امام در داخل، عدالت، رسیدگی به محرومان، معنویت، اخلاق، رشد علمی کشور و نیز عقلانیت و مردم‌سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: محکمات امام در حوزه بین‌الملل نیز شامل صدور انقلاب و مسئله فلسطین به عنوان پاره تن اسلام است که ذره‌ای نباید از این محکمات کوتاه آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1342753
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.