مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان، روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت مادران باردار در کلاس های آمادگی برای زایمان، مهمترین عامل تمایل آنها به انجام زایمان طبیعی است که این اقدام به ویژه در میان قشر تحصیلکرده تاثیر زیادی داشته است.

دکتر علی محمدی، حمایت روحی و روانی پزشک و کادر درمانی بویژه ماماها را در طی مراحل زایمان مهم عنوان کرد و افزود: بر اساس یافته های این افکار سنجی، بیماران در شرایط سخت، از پزشکان و ماماها، انتظار حمایت های روحی و روانی جدی تری دارند.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح زایمان در آب از سال گذشته تاکنون بیش از ۶ هزار مورد زایمان به این روش در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان به وقوع پیوسته و در این میان زایمان بی درد و زایمان در آب چند سالی است که با جدیت  انجام می شود.

این مسؤول ادامه داد: کلاس‌های آمادگی برای زایمان در مراکز درمانی تامین اجتماعی برگزار می شود که این کلاس ها نیز در بیمارستان‌های امام حسین(ع) و امید ابهر برای مادران باردار در روزهای خاص به صورت کاملا رایگان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان از طریق کاهش سزارین از مهمترین اهداف معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی است.

محمدی خاطرنشان کرد: در این راستا بیمارستان امام‌ حسین (ع) زنجان برای دومین سال متوالی به عنوان بیمارستان برتر در فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی انتخاب و لوح تقدیر از مقامات ارشد کشوری دریافت کرد.

هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می‌کنند.

۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.