الناز نبیی، متولد زنجان و دانشجوی مقطع دکتری در کانادا بود که به منظور دیدار با خانواده‌اش به زنجان سفر کرده بود و در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ، جان خود را از دست داد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهیده، فردا ساعت ۱۰:۳۰ صبح از چهارراه امیرکبیر به سمت گلزار شهدای پایین زنجان برگزار می‌شود.

مراسم شام غریبان نیز پنجشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد قبا واقع در شهرک کارمندان و مراسم بزرگداشت نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز جمعه / ۲۷ دی ماه/ با حضور برادران و خواهران در مسجد جامع زنجان برگزار می‌شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین، بامداد چهارشنبه /۱۸ دی ماه/ فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد کی‌یف، پایتخت اوکراین ترک کرده بود اما دقایقی پس از پرواز به دلیل اشتباه پدافند غیرعامل، دچار سانحه شد و در حوالی منطقه روستای محمودآباد خلج از توابع شهرستان شهریار سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ سرنشین هواپیما و خدمه پرواز در این حادثه، کشته شدند که از میان آنان ۱۴۷ نفر ایرانی بودند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام آمادگی خود برای ایفای وظایف قانونی در قبال جان‌باختگان ایرانی این حادثه از جمله تدفین در قطعه شهدا، اعلام کرد که جان‌باختگان ایرانی این سانحه هوایی در حکم «شهید» محسوب می‌شوند.

پس این حادثه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، به همراه جمعی از مسؤولان استانی به دیدار خانواده شهیده الناز نبیی رفتند.

حجت الاسلام علی خاتمی و فتح الله حقیقی همچنین چهارشنبه شب در پیام تسلیتی، آوردند:

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا امروز، همواره شاهد کینه توزی‌ها، دسیسه‌ها و دشمنی آشکار و پنهان دولت‌های ستمگر و متخاصم خارجی بوده‌ایم که هر بار به شیوه‌ای سعی در ابراز دشمنی عمیق خود با نظام جمهوری اسلامی در ایران را داشته اند. 
این بار نیز دولت ستمگر و بویژه رییس جمهوری بی‌خرد آمریکا با ترور سردار مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تلاش برای ایجاد ناامنی در منطقه، عامل و مسبب اصلی سانحه غمبار سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین و شهادت شماری از هموطنان ایرانی و تعدادی از فرزندان نخبه این مرز و بوم شد.
لذا شهادت همه جان‌باختگان این حادثه تلخ به ویژه هموطنان ایرانی و نخبگان شهید کشور، علی الخصوص بانوی نخبه زنجانی شهید الناز نبیی را خدمت ملت شریف ایران، مردم آگاه استان زنجان و خانواده محترم این عزیزان تسلیت عرض نموده و صبر و عافیت تمامی خانواده ها و بازماندگان ایشان را از خداوند منان مسئلت می نماییم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.