مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه در این ارتباط به خبرنگاران گفت: هم اکنون ۵۷ کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان (شیرخوارگاه و خانه های کودکان و نوجوانان) نگهداری می شوند و این کودکان از تمامی خدمات مراقبتی شامل بهداشت و درمان، ‌تحصیلی، روانشناختی و مددکاری بهره مند می شوند.

محمد محمدی قیداری با اشاره به پذیرش کودکانی که به هر علت به طور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست داده و با معرفی مقام قضایی به بهزیستی سپرده می شوند، اضافه کرد: کودکان پس از معرفی و دستور پذیرش به اورژانس اجتماعی ارجاع شده و پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی و انجام مصاحبه اولیه و مراحل قرنطینه، کودک به کمیته شبه خانواده و خانه های کودکان و نوجوانان ارجاع داده می شود.

وی اظهار داشت: در کمیته شبه خانواده امکان بازگشت کودک نزد خانواده و یا خانواده جایگزین، با برقراری امداد ماهیانه (در صورت نیاز) و اخذ مجوز قضایی ترخیص انجام می گیرد و در غیر اینصورت ضمن تایید کمیته شبه خانواده، کودک به خانه کودکان و نوجوانان انتقال می یابد.

این مسؤول در ادامه در خصوص حمایت سازمان بهزیستی از ادامه تحصیل افراد تحت پوشش نیز گفت: هر یک از فرزندان تحت پوشش این سازمان در صورتی که بخواهند تحصیلات خود را پس از ۱۸ سالگی ادامه داده به دانشگاه بروند، بسته های حمایتی ویژه ای تا پایان مقطع دکتری، حتی جهت تحصیل در دانشگاه ها و مراکز غیر انتفاعی دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: آن دسته از فرزندان که می‌خواهند پس از ۱۸ سالگی وارد بازار کار شوند نیز می‌توانند از بهزیستی وام اشتغال دریافت کرده و همچنین کمک هزینه ترخیص نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی فرزندان مقیم در خانه های کودکان و نوجوانان دارای بیمه عمر و آتیه بوده و هنگام ترخیص از آن نیز بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: تمامی، فرزندان ترخیصی از مراکز، دارای پرونده اجتماعی فعال هستند و وضعیت زندگی آنان تا پنج سال پس از ترخیص مورد نظارت قرار گرفته و از خدمات مددکاری بهره مند می شوند.

به گفته محمدی پذیرش و ترخیص فرزند در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی با معرفی نامه مقام قضایی صورت می گیرد و در واقع چرخه حقوقی پذیرش به طور کامل رعایت می شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.