فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری باید پیگیر باشند تا تسویه بدهی های نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی، بر اساس یک برنامه زمان بندی مشخص به انجام برسد.

وی با بیان اینکه مشارکت و حمایت از کارهای فرهنگی از جمله وظایف شهرداری ها است، اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه با شهرداری های استان برای تسویه بدهی ها بابت نیم درصد درآمدها، اقدام خوبی است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، شهرداری های این استان بیش از سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به انجمن های کتابخانه عمومی بدهکار هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۸۲، شهرداری‌ها مکلف هستند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه کتابخانه مرکزی استان اشاره کرد و گفت: در اجرا و تکمیل این طرح توسط شهرداری زنجان باید هویت و کاربری فرهنگی آن مد نظر باشد نه اینکه ماهیت تجاری به آن داده شود.

در این جلسه سرپرست شهردای زنجان شروطی از جمله واگذاری زمین پروژه کتابخانه مرکزی به شهرداری یا اعطای بالای ۵۰ سال حق بهره برداری از طرح و تجاری سازی بخشی از پروژه را برای ساخت کتابخانه مرکزی مطرح کرد که شماری از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان، تجاری شدن را موجب از بین رفتن هویت کتابخانه ای و فرهنگی مجموعه عنوان کردند.

حقیقی در خصوص نحوه تکمیل طرح کتابخانه مرکزی این استان دستور داد تا با همفکری اداره کتابخانه های عمومی و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای انجمن، تفاهم نامه مناسب و جامعی تنظیم و برای تصویب مهیا شود.

کتابخانه مرکزی زنجان که حدود ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد، با پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصدی، چند سالی است که متوقف مانده و طرح ها و شیوه های طراحی شده برای تکمیل آن از جمله مشارکت دادن بخش خصوصی در این پروژه، به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.