مرکز لجستیک محدوده مشخصی است که به منظور تجمیع فعالیت‏‌های مرتبط با لجستیک و حمل‌و‏نقل کالا در بعد داخلی یا بین‏‌المللی و در جهت بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‏‌ها ایجاد می‌شود.

مسعود بیات منش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمل و نقل ترکیبی به معنای سرویس دهی به حمل بار و مسافر در استفاده از امکانات جاده ای، ریلی و هوایی است که موجب صرفه جویی در سوخت و نگهداری زیرساخت های کشور و ایمنی در جاده ها می‌شود.
وی اظهار داشت: در گذشته با توجه به پیگیری های انجام شده و جانمایی پارک لجستیکی در شرق شهر زنجان به لحاظ مرکزیت داشتن و دسترسی آسان به آزاد راه، راه آهن و جاده ترانزیت  برای ایجاد آن که حلقه مفقوده این حمل و نقل ترکیبی است مکاتبات فراوانی انجام شده که در صورت تصویب اجرا خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: زیر ساخت هایی که برای به ثمر رسیدن این طرح در استان در حال اجراست عبارت از تعریض و ایجاد بزرگراه زنجان - تاکستان، سه راهی سلطانیه - همدان، بناب - منجیل، زنجان – میانه، زنجان - بیجار، زنجان - درام - کلور - خلخال و ۲ خطه کردن راه آهن شمالغرب و ایجاد خط آهن زنجان به کردستان است.
بیات منش تاکید کرد: در حال حاضر استان زنجان از نعمت امکانات ریلی، هوایی و جاده ای مناسب به صورت آزادراه، بزرگراه  و راه های اصلی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به تلاش های انجام شده برای انتقال بار و مسافر از جاده به ریل به لحاظ ایمنی و صرفه جویی در سوخت رشد قابل توجهی داشته به طوری که میانگین کشوری حمل بار با ریل هشت درصد است که  این رقم در زنجان به ۱۳ درصد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.