معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز دوشنبه در این ارتباط با اشاره به اهداف طرح نظارت همتا به خبرنگار ایرنا گفت: تجربه گردانی مدیران مدارس در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان و استفاده از ایده ها و خلاقیت ها و ابتکارات مدارس و تبادل تجربیات دیگر مدارس و ایجاد زمینه و بستری جهت ارتقا سطح مهارت و توانمندی مدیران و معلمان مدارس و دانش افزایی عوامل اجرایی مدارس از جمله اهداف این طرح است.

داود بهرامی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای آموزش متوسطه استان با مشارکت مناطق و نواحی آموزشی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در سطح مدارس اصلاح نگرش، توانمندسازی و ارتقای سطح توانمندی و بهبود مهارت حرفه ای همکاران در زمینه ارایه  خدمات آموزشی است که در این خصوص چندین برنامه تدوین شده که در سطح استان در حال اجراست.

وی یادآوری کرد: بر این  اساس  چند طرح کیفیت بخشی از جمله کلاس شیشه ای، نظارت معکوس و نشست های  قطبی با حضور همه دبیران و مدیران مدارس دوره متوسطه نظری در سطح مناطق و نواحی استان در حال اجرا است.

این مسؤول  با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی در ارتباط با  ارتقای  میانگین نمرات دروس نهایی و داخلی در دوره های تحصیلی متوسطه نظری نیز گفت: در جهت تحقق این امر مهم  و با همکاری داره متوسطه نظری نسبت به احصا دروس هدف و مدارس هدف همه مناطق و نواحی استان اقدام شده و تاکنون ۱۰ جلسه تخصصی در این زمینه در مناطق و نواحی برگزار شده  که با حضور مدیران این قبیل از مدارس در کنار تحلیل آماری نسبت به تحلیل توصیفی نتایج به دست آمده اقدام می شود.

بهرامی در خصوص توانمند سازی معلمان چند مهارتی در سطح مناطق و نواحی نیز  افزود در راستای بهبود فرآیند تدریس معلمان، پنج عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت در دروس ریاضی، علوم تجربی، زبان انگلیسی، مطالعات اجتماعی و ادبیات فارسی با همکاری معاونت محترم پژوهش و برنامه ریزی استان هدف گذاری شده که به ترتیب اولویت در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: مدیران در بدنه آموزش و پرورش جریان ساز هستند و یکی از مولفه های مهم و اساسی در فرآیند آموزش بشمار می روند که این قشر با بهره گیری از رویکرد مدیریت اقتضایی در مدارس می توانند مشکلات و موانع را رفع کنند.

بهرامی تغییر نگرش والدین نسبت به رشته های فنی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه مجموعه های آموزشی با وجود کمبودها و موانع با دستان مدیران توانمند و خلاق امکان پذیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.