شهرام طهماسبی روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی که در شهرستان خدابنده برگزار شد، تدوین طرح منظومه های روستایی را بخشی از نقشه راه اجرای برنامه های توسعه ای و بهبود اقتصادی در مناطق روستایی برشمرد و افزود: هدف این است تا از منابع محدودی که در اختیار داریم استفاده مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک سوم جمعیت استان زنجان، روستایی است و ۳۰ درصد اشتغال استان نیز در بخش کشاورزی است، بنابراین بهبود وضعیت در حوزه کشاورزی از اولویت های نخست است.

طهماسبی با بیان اینکه دغدغه نظام برنامه ریزی استان تحقق فرآیند توسعه در مناطق روستایی است، گفت: البته این به معنی بی توجهی به مناطق شهری نیست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نخستین استان در کشور هستیم که آمایش سرزمینی در آن در ابعاد شهرستانی نیز مورد توجه قرار گرفته و انجام شده است.  

وی افزود: ما اکنون سه سند بالادست شامل آمایش شهرستانی، طرح منظومه های روستایی و طرح اشتغال روستایی را در استان تدوین کرده ایم و قرار است همه برنامه های توسعه در چارچوب این اسناد در شهرستان ها و مناطق روستایی پیگیری شود.  

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان آموزش روش های درست و نوین تولید، تکمیل زنجیره های تولید و اقدامات هماهنگ و مشارکت دهنده را از لوازم تقویت نظام تولید در مناطق روستایی دانست و اظهار داشت: برای این منظور دستگاههای اجرایی باید اقدامات خود را طی برنامه زمان بندی مشخصی انجام دهند.  

در این جلسه طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در شهرستان خدابنده تشریح شد.

گفتنی است در قالب طرح توسعه منظومه های روستایی، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت ها، به تفکیک، منظومه هایی را تشکیل می دهند و هر یک به قطب های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل می شوند.

 بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۸ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

تعداد کل روستاهای دارای سکنه این استان ۹۰۴ روستا  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.