اسماعیل مسلمی شامگاه دوشنبه با بیان مطلب فوق به خبرنگاران، اظهار داشت: بخشی از این سودها متعارف اما بخشی دیگر، تخلف بوده که یا در استان زنجان رسیدگی می‌شود و یا برای رسیدگی به استان‌های مربوطه آن واحد تولیدی، معرفی می‌شود.

وی در خصوص حاشیه سود بالایی که برخی شرکت‌ها به محصولات خود اِعمال می‌کنند، گفت: سه گروه برای محصولات تولیدی، قیمت‌گذاری می‌کنند.

مسلمی خاطرنشان کرد: گروه اول به صورت متمرکز از ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور برای کالاهایی مانند روغن و شکر اعلام می‌شود و غیرقابل تغییر است.

وی اظهار داشت: گروه دوم از سوی انجمن‌های تخصصی تولید همان کالا مانند مواد شوینده، شکلات و بیسکویت قیمت‌گذاری می‌شود.

مسلمی افزود: گروه سوم به صورت استانی یا شهرستانی است که توسط واحدهای تولیدی، اِعمال می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: این گروه واحدهای تولیدی مشمول قیمت‌گذاری خاصی نیستند اما باید دستورالعمل نرخ‌گذاری سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند.

وی گفت: در صورت مشاهده اِعمال حاشیه سود، مراجعه و بررسی می‌کنیم که در برخی موارد متعارف بوده اما در برخی دیگر تخلف است که رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفته بود: هم‌اکنون روزانه ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان صورت می‌گیرد که نسبت به یک ماه گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

استان زنجان ۴۰ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.