خلیل آقاجانلو روز سه‌شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران، افزود: در مجموع برای این طرح، حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد که از محل اعتبارات ملی، طرح صیانت و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی، نهال‌کاری و درختکاری و توسعه فضای سبز را یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل خواند و اظهار داشت: بخشی از نهال‌کاری و توسعه فضای سبز در محدوده و با همکاری شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: بخش دیگر نیز در سطوح جنگلی استان انجام می‌شود و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، چند سالی است که نهالکاری علاوه بر بهار در فصل پاییز هم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نهال‌های طرح ملی نهضت سبز، گلدانی هستند، گفت: این نهال‌ها پس از غرس در فصل پاییز به خواب زمستانی رفته و در عرصه مستقر می‌شوند و تا شروع فصل بهار هم از برف زمستان و هم از بارش‌های بهاری بهره‌مند شده و به رشد خود ادامه دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امسال با بیان اینکه ۲۹۰ هکتار از اراضی این استان برای طرح ملی نهضت سبز شناسایی شده است، اظهار داشت: این طرح به منظور توسعه و غنی‌سازی جنگل‌های استان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۱۹۰ هکتار، آغاز شده و تا فردا / چهارشنبه ۱۴ آذر/ به اتمام می‌رسد و ۱۰۰ هکتار نیز در ادامه و پس از تخصیص اعتبار در اسرع وقت به اجرا درمی‌آید.

آقاجانلو، عرصه‌های جنگل طبیعی استان را ۷۰ هزار هکتار خواند و گفت: بیشتر جنگل‌ها در شهرستان‌های طارم و زنجان و بخشی هم در ماهنشان قرار دارد و چون تامین آب مهم است باید در این مناطق کار کنیم و طبیعت برخی مناطق، اجاره جنگل‌کاری نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: امسال یکی دیگر از برنامه‌های منابع طبیعی زنجان ۱۰۰ هکتار جنگل‌کاری در مناطقی است که دچار آتش‌سوزی شده تا با این کار به احیای مناطق کمک کنیم.

آقاجانلو یادآور شد: طرح ملی نهضت سبز با حضور و مشارکت مدیران ارشد استان، دستگاه‌ها، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در پارک آبخیز گاوازنگ انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۴ میلیون اصله نهال به نیت چهارده معصوم(ع) در قالب طرح ملی نهضت سبز در کل کشور، غرس می‌شود و شعار این رویداد ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.