علی خلیلی چچکی روز سه‌شنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیات ورزش سه‌گانه استان زنجان افزود: ۵۰ درصد جمعیت و منابع کشور در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان زنجان قرار داشته و ۱۰ استان نیز قابلیت تردد زمینی، سهل‌الوصول، سریع و کم‌هزینه به این استان را دارند.

وی اظهار داشت: موقعیت دسترسی به استان زنجان، کم‌هزینه‌تر از سایر استان‌ها است و ضمن اعلام آمادگی برگزاری مسابقات کشوری این رشته در زنجان، همکاری و حمایت لازم را نیز انجام می‌دهیم.

خلیلی چچکی خاطرنشان کرد: هیچ دوره‌ای به اندازه امسال، مشکل مالی نداشته‌ایم اما هر جا که لازم بوده از هیات ورزش سه‌گانه استان حمایت کرده‌ایم و این همکاری ادامه نیز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیات ورزش سه‌گانه استان، تلاش‌های خود را برای استعدادیابی و سایر برنامه‌ها به خوبی انجام می‌دهد اما این اقدامات برای رشته‌ای که قطبش در زنجان است، کافی نیست.

خلیلی چچکی اظهار داشت: تعداد مربیان این رشته، خیلی کم بوده و باید ورزشکاران را جذب و به سمت دوره‌های آموزش مربیگری و داوری هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به مساعدت و حمایت فدراسیون است تا با افزایش دوره‌ها به سمت به‌روز کردن آموزش‌ها حرکت شود.

خلیلی چچکی افزود: یکی از راه‌های توسعه این ورزش، توجه جدی به استعدادهای شهرستانی است.

وی، فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم را یکی از برنامه‌ها برای ترویج و توسعه این رشته ورزشی خواند و گفت: اگر فرهنگ‌سازی شود استعدادهای زیادی وجود دارند که ظهور کرده و از این رشته ورزشی، استقبال می‌کنند.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: ورزش سه‌گانه استان زنجان، سال‌ها قطب و جزو استان‌های برتر کشور بود اما مدتی دچار رخوت شد که نیاز به بازنگری داشت.

محمدعلی حمزه‌پور اظهار داشت: امروز با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت‌گرفته، فعالیت‌های خوبی در سطح استان انجام می‌شود که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه سه‌گانه (دو، شنا و دوچرخه‌سواری)، نیاز تمام مردم برای سلامتی است، خاطرنشان کرد: باید شهرستان‌ها را نیز در نظر گرفته و از پتانسیل آن‌ها برای رشد بیش از پیش این رشته در استان بهره‌مند شویم.

حمزه‌پور ابراز کرد: نیروهای مسلح استان نیز همکاری بسیار مطلوب و صمیمانه‌ای در این رشته ورزشی دارند.

جمعیت سازمان‌یافته از پیشرفت‌های ورزش سه‌گانه در زنجان است

رئیس هیات ورزش سه‌گانه استان زنجان نیز جمعیت سازمان‌یافته را از پیشرفت‌های این رشته خواند و گفت: جمعیت فعال این رشته از پنج نفر در سال ۹۴ به ۷۵ نفر در سال گذشته افزایش یافت.

رسول مشهدلو اظهار داشت: با توجه به اینکه در برهه‌ای از زمان، قهرمانان سه‌گانه استان را از دست داده بودیم، بدون حتی یک ورزشکار قبلی، برنامه‌ها را از بخش نونهالان شروع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت سه‌گانه استان در بخش نونهالان و نوجوانان بسیار خوب است.

مشهدلو افزود: جوانان در حال رشد بوده اما در رده امید و بزرگسالان، ورزشکار فعالی نداریم.

رئیس هیات ورزش سه‌گانه استان زنجان تصریح کرد: امروز تمام ورزشکاران، محصول آموزش خودمان بوده و از رشته‌های دیگر نیامده‌اند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد سال ۹۷ این رشته در استان زنجان گفت: سال گذشته ۶ مورد شرکت در مسابقات کشوری پسران و دختران داشتیم که حاصل آن کسب ۲ مقام اولی، یک مقام دومی، ۲ مقام چهارمی و کسب یک مورد مدل نقره در بخش بانوان بود.

مشهدلو اظهار داشت: سه مورد مسابقات استانی و ۶ مورد نیز انتخابی تیم ملی در بخش‌های مختلف سنی طی سال ۹۷ در زنجان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.