سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان روز سه‌شنبه در افتتاحیه این مراسم با اشاره به نقش تربیتی قصه در انسان‌سازی گفت: فرهنگ‌سازی و سوق دادن جامعه به سوی اهداف والا از مهمترین نقش‌های قصه و قصه‌گویی است.

شیرین دارایی افزود: در آیات قرآن مجید و تعالیم روح بخش انبیای الهی از قصه برای انتقال پیام استفاده شده است و این موضوع از اهمیت قصه گویی حکایت دارد.

وی اضافه کرد: قصه گویی در ماهیت خود کارکردهای مثبتی نظیر ارتقای مهارت های کلامی، افزایش دایره لغات و افزایش مهارت‌های شنیداری در بین کودکان و نوجوانان دارد و مهارت یادگیری، تمرکز و دقت کودکان را به مراتب افزایش می دهد.

دارایی، هدف از برگزاری این دوره از جشنواره را ترویج فرهنگ قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با مشارکت اقشار مختلف مردم با شعار " آینده ساختنی است " عنوان کرد و گفت:طی مدت ۲ روز برگزاری جشنواره ۶۰ نفر رقابت با یکدیگر می کنند که پنج  نفر از آنها در بخش مردان و زنان به مرحله‌ی منطقه ای راه می‌یابند.

به گفته وی، سه نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و سه نفر نیز در بخش نوجوانان برگزیده خواهند شد.

۳۳۴ اثر از استان زنجان در سامانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ثبت شده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی دارد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.