سجاد خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همانگونه که از عنوان نوع قرارداد و بکارگیری نیروهای فصلی فضای سبز بر می‌آید، مدیریت شهری جهت نگهداشت فضای سبز در فصول بهار و تابستان اقدام به جذب نیروی موقت فصلی می‌کند و بعد از پایان تابستان قرارداد را خاتمه می دهد.
وی اضافه کرد: شیوه اتخاذ شده برای تعدیل نیروهای فضای سبز (بصورت ختم قرارداد از کم سابقه‌ترین به بالا) در شورای شهر و نیز مدیران شهرداری و سایر مسولان درست و منطقی نیست چرا که موجب تبعیض و اجحاف در حق عده زیادی می شود و این به دور از انتظار بود که شهردار و معاون برنامه ریزی آن نیز بدون تعیین معیار و ضابطه مورد قبول، ساده‌ترین مسیر را انتخاب کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: ارزیابی از کارآمدی و کارآیی و اثربخشی افراد، تاریخ بکارگیری، مجرد و متاهل بودن و دیگر مولفه ها از الزامات یک تصمیم صحیح مدیریتی است و باید به این مهم توجه داشت.
خدایی افزود: روش اتخاذ شده به هیچ وجه توجیه پذیر نیست به عنوان مثال هستند افرادی که طی ماه گذشته دعوت بکار شده اند و با توجه به فرآیند بکارگیری و عقد قرارداد و انجام آزمایشات پزشکی، طب کار و  غیره مشغول بکار اما در کمتر از هشت روز کاری تعدیل شده‌اند.

وی یادآوری کرد : این درحالی است که این قبیل افراد حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه برای طب کار و غیره صرف کرده اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: برون سپاری به معنای واقعی آن کار خوب و اقدام مدیریتی مناسبی است اما با توجه به اینکه بطور عمده برون سپاری ها دارای اشکالات اساسی در شیوه و روش‌های اتخاذ شده و عملی است همواره چالش‌های اساسی را به وجود می‌آورد.

وی اظهار داشت: سال گذشته هم، بدلیل نداشتن ضابطه و شیوه نامه منطقی با آن مخالفت شد و تا زمانی که برون سپاری مبتنی بر ضوابط متقن و شیوه نامه عادلانه نباشد با آن موافقت نخواهد  شد.
نایب رئیس شورای شهر در خصوص پیشنهاد راهکاری برای کمک به وضعیت نیروهای فضای سبز نیز گفت: هفته قبل پیشنهادی به رئیس شورای شهر زنجان ارائه شد که بواسطه آن می‌توان همه نیروهای فضای سبز را بدون تعدیل نگه داشت، همانطوری که خارج از ردیف های بودجه ای برای استمرار اجرای خطوط اتوبوسرانی هزینه مازاد بر برنامه مورد پذیرش قرار گرفت تا خدمت به مردم متوقف نشود.

وی اضافه کرد: در این خصوص نیز می‌توان با اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم، ضمن تعریف کار برای نیروها در ایام سرد سال امنیت شغلی کارگران را که همانند دیگر پرسنل دارای خانواده و مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، تامین کرد.
خدایی افزود: بسیاری از کارگران مراجعه کننده، حاضرند که فقط حقوق پایه دریافت کنند و اضافه کاری نداشته باشند اما از  امنیت و پایداری شغلی برخوردار باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان، توسعه گلخانه ها و تشکیل و تقویت گروه‌های کاری امانی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که می تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیاتی برخی پروژه‌های پیمانی، به حفظ نیروها نیز کمک کند.
وی در ارتباط با ورود سازمان بازرسی به این موضوع، گفت: بطور قطع ورود سازمان بازرسی به این موضوع کاملا درست است ولی آنچه که مد نظر سازمان بازرسی بوده تعدیل و یا وجود نیروها نبوده بلکه این است که نیروهایی که با نام فضای سبز بکارگیری شده اند نباید در محل های خارج از قرارداد باشند و این ایراد کاملا درست و عادلانه است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.