رئیس شورای شهر زنجان  روز جمعه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عدم  آغاز بکار پروژه سبزه میدان طبق برنامه‌ریزی  انجام گرفته، افزود: متأسفانه از هفته گذشته تاکنون تجهیز کارگاه بطور انجام نشده و حتی  تابلو روزشمار نیز نصب نشده است.

حمید رضا حمیدی گفت: بر این اساس طی هفته جاری جلسه ای با مدیر عامل شرکت این پروژه برگزار و علت تاخیر و مسائل  بوجود آمده بحث و بررسی خواهد شد و علاوه بر آن، تابلو روز شمار امروز/جمعه/ در محل پروژه نصب می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه شهردار زنجان نیز  باید هر هفته گزارش روند پیشرفت کار  را در صحن علنی  شورای اسلامی شهر زنجان  برای مردم ارائه  کند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: جریمه هر ماه تاخیر از سوی پیمانکار پروژه ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و از طرفی به ازای هر ماه تعجیل نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان تشویق اضافه بر قرارداد پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت:  در طرح فعلی کل بارگذاری ساختمانی چهار هزار مترمربع و فقط ۲ هزارو ۵۰۰  مترمربع آن تجاری خواهد بود و به عبارتی دیگر سبزه میدان یک میدان شهری ( City hall) است.

حمیدی  اظهار داشت: در ساختار سنتی بافت مرکزی زنجان چهار عنصر مسجد جامع به عنوان محل عبادت، برآورده کننده نیازی معنوی مردمان این شهر، بازار سنتی به عنوان مرکز تجارت و ‌کسب و کار، برآورده کننده نیاز مادی مردم، خانه ذوالفقاری، دارایی و شهربانی به عنوان عنصر حکومت و اقتدار، برآورده کننده نیاز نظم و امنیت مردم و در نهایت سبزه میدان قدیم به عنوان فضای تفریحی، برآورده کننده نیاز فراغت و استراحت مردم، شهر کاملی را بوجود آورده بودند.

وی اضافه کرد: ایجاد مجتمع تجاری بزرگ در سبزه میدان علاوه بر فلج کردن بازار سنتی و مراکز تجاری مرکز شهر، ساختار سنتی فوق را فرو می ریخت، حال آنکه در طرح فعلی این ساختار تکمیل و تقویت می شود و عاملی برای تقویت بازار و محل های تجاری مرکز شهر عمل کرده و در واقع سبزه میدان از رقیب بازار به رفیق بازار بدل شد.

حمیدی افزود: داد: برای اجرای این طرح بهترین و با کیفیت ترین مصالح در نظر گرفته شده که با اتمام آن برندی بی نظیر برای شهر زنجان خواهد شد.
وی یادآوری کرد : این پروژه علاوه بر حفظ هویت شهری، انسجام، اتحاد و همدلی شهروندان را نیز به دنبال دارد ودر واقع کارکردهای مختلفی نیزدر نظر گرفته شده و به تدریج نمایان می شود.

شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.