فتح الله حقیقی روز دوشنبه در مراسم نمادین آغاز بازگشایی مدارس در استان زنجان افزود: دانشآموزان در اول مهر برای ارتقای دانش و افزایش معلومات بیش از گذشته تلاش می کنند.

این مسئول ادامه داد: موضوع مدرسه و خانواده اهمیت بیشتری دارد چرا که  رفتار، منش، ارتباطات، راه و رسم و زندگی و آینده در این ۲ نهاد مهم شکل می گیرد و از این رو تمامی دست اندرکاران و متولیان در برنامه ریزی ها به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: عدم پیوند بین خانواده و مدرسه مشکلاتی را بوجود می آورد، چرا که فرد در نظام آموزش هویت، ارزش  و ظایف را را فرا می گیرد و ناهمخوانی و وجود نقص به نوعی معضل آفرین است.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا برنامه ریزان فاصله بین مدرسه و خانه را کمتر و زمینه و شرایط خوبی را برای ورود آنان و همزمان با بازگشایی مدارس فراهم کنند تا خاطرات خوشی داشته باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: بطور یقین مدرسه وخانواده می توانند ارتباطات خوبی را برقرار و آینده را ترسیم کنند و در این ارتباط دانش آموزان تحمل پذیری، انتقاد صحیح، اخلاق مداریرا باید در مدرسه فرا گرفته و نباید از آن غفلت کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته توطئه های مختلفی را علیه  کشورمان اعمال کرده، اما ناکام مانده اند، ادامه داد: آشفتگی در بین سیاستمداران امریکایی مشاهده می شود  وآنان  از توانمندی نیروهای مسلح که در منطقه از جایگاه ویژه ای  برخوردارد، در هراس هستند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که بانک مرکزی از قبل تحریم شده بودند،  همان کار را ۲ باره انجام دادند.

حقیقی به استفاده صحیح از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: استفاده نادرست از این فضا مشکلات و تبعاتی را به دنبال دارد و در این میان لازمه برداشتن سنگ صبر و وجود پشتکار است.

وی، با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع  مقدس  نیز  گفت: در این ارتباط و با هدف بازگویی دلاوری های و جانفشانی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی یکی از عملیات های غرورآفرین بصور نمادین توسط سپاه انصار المهدی(عج) در منطقه گاوازنگ اجرا  خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم گفت:  دانش آموزان به ویژه دختران در کنار بحث تعلیم و تربیت مهارت آموزی را به عنوان یکی از اهداف زندگی خود مورد توجه قرار داده و مهمترین  مساله برای آنان  فراگیری مهارت ها به ویژه سبک زندگی است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: دانش آموزان به ویژه دختران آینده سازان کشور هستند که در آینده و با تشکیل کانون زندگی به عنوان مدیر و بصورت مستقیم  و غیرمستقیم به عنوانی یک مربی نقش آفرین هستند و لذا  فراگیری این مهارت ها امری مهم وضروری است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.