رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ماموریت‌های شهری مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان ۱۱ هزار و ۶۲ مورد غیرتصادفی و ۲ هزار و ۶۲۴ مورد دیگر نیز تصادفی بوده است.

دکتر اصغر جعفری افزود: شمار ماموریت های جاده ای اورژانس استان در پنج ماهه اول امسال پنج هزار و ۵۷ مورد بود که از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۴ مورد غیرتصادفی و ۲ هزار و ۱۸۳ مورد دیگر تصادفی ثبت شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نوسازی ناوگان اورژانس این استان ادامه دارد و با ورود ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید، در مجموع شمار این ناوگان به ۱۰۶ دستگاه رسیده است که روند خدمات رسانی به بیماران را تسهیل و بهینه می کند.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در اورژانس استان ۹۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس فعال است که برای خدمات رسانی در حوادث مختلف از آنها استفاده می‌شود.

جعفری، میانگین زمان حضور عوامل اورژانس در سر صحنه حوادث در درون شهرهای استان را ۷.۵ دقیقه و در حوادث جاده‌ای را بطور تقریبی ۱۳ دقیقه اعلام کرد.

وی  اظهار داشت:  هم اکنون به لحاظ استاندارد فاصله ۳۰ کیلومتری استقرار پایگاه‌های اورژانس در جاده‌های استان رعایت شده و این در حالی است که در صورت بروز حوادثی از قبیل تصادف و یا واژگونی اتوبوس حتی آمبولانس‌های پایگاه‌های داخل شهری نیز به محل اعزام می شوند که بروز این مساله در پیک کاری مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

هم اکنون ۵۵ پایگاه اورژانس شامل ۱۷ پایگاه شهری، ۳۷ پایگاه جاده‌ای و یک اورژانس هوایی با پرسنل مجرب در استان زنجان خدمت رسانی می‌کنند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.