دکتر رامین فرزام شامگاه جمعه در حاشیه همایش ملی ۲ روزه اختلالات اندام فوقانی در زنجان به خبرنگار ایرنا گفت: هر چند اقداماتی در این بخش  انجام شده است اما پروتزهای اندام‌های فوقانی بدن در کشور وجود ندارد که در صورت فراهم شدن آنها آمادگی لازم از سوی جراحان وجود دارد که تعویض مفصل با موفقیت و کیفیت مناسب برای بیمار انجام شود.

عضو انجمن جراحان دست ایران افزود: استفاده از تجهیزات فیبر نوری و دوربین آندوسکوپی تحول بزرگی در جراحی مفاصل را ایجاد کرده و در این میان آرتروسکوپی یک درمان جراحی است که از دهه های پیش متداول شده و امروزه توسط متخصصان ارتوپدی در موارد مختلفی از آن استفاده می شود و در واقع  روشی برای دیدن داخل مفاصل است.
فرزام تصریح کرد: همایش ملی اختلالات فوقانی از معدود محافل برگزار شده در این خصوص در استان زنجان است اما در سطح کشور با گردهمایی افراد صاحب‌نام و متخصص در این حوزه بصورت مستمر با هدف تبادل اطلاعات و تجربه انجام می‌شود که در ارتقای دانش متخصصان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: این همایش فرصت بسیار خوبی برای متخصصانی است که به دلیل مشغله کاری فراوان مطالعه ای ندارند و شرکت در چنین سمینارهایی فارغ از مسائل اجرایی و درمانی می‌تواند برای آموزش و بالا بردن اطلاعات فعالان در این حوزه کمک کند.

همایش ملی ۲ روزه اختلالات اندام فوقانی با هدف به اشتراک گذاری آخرین اطلاعات و تحقیقات انجام گرفته در این حوزه از سوی اساتید صاحب نام کشور و اعضای انجمن جراحان دست ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان از روز پنجشنبه آغاز شد و شامگاه جمعه به کار خود پایان داد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.