حجت‌ الاسلام سیدرضا موسوی  روز دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان شهر زنجان افزود: اعیاد بزرگ اسلامی  این درس را می‌دهند که مسلمانان باید ایمان خود را حفظ و در این راه از مال و زندگی خود بگذرند و در این میان خداوند متعال بارها حضرت ابراهیم (ع ) را مورد امتحان قرار داد.
وی اظهار داشت: ترک خانواده در بیابان، ذبح فرزند، گذشتن از مال و ثروت  و از همه مهمتر  سوزانده شدن در آتش عظیم نمرود که به حول و قوه الهی به گلستان تبدیل شد از دیگر امتحانات الهی بود   که حضرت ابراهیم (ع) از همه آنها سربلند بیرون آمد.

امام جمعه موقت زنجان ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع به دستور الهی بر ذبح فرزند خود حضرت اسماعیل حاضر شد که در راه خداوند  این کار را انجام دهد   و این اقدام او  یعنی موفقیت، پیروزی و سربلندی در امتحان الهی است.

وی اضافه کرد :عید قربان و روز بزرگی است و در این ماه باید خداوند متعال را  بیشتر یاد کرد، چرا که ماه مغفرت الهی است و در این میان  خداوند متعال میفرماید که  در عید قربان بندگی خدا را بکنید و در حد توان قربانی کرده و از آن برای مردم و مستمندان هم خیرات کنید.

حجت الاسلام موسوی به ضرورت برپایی جشن هایی دهه های ولایت  تاکید کرد و افزود: عید غدیر نیز از دیگر اعیاد بزرگ مسلمانان است و نباید به فراموشی سپرده شود و باید ابعاد مختلف آن به گروههای مختلف جامعه بازگو شود.

وی یادآوری کرد:  زنده ماندن غدیر موجب می شود که مستکبران هرگز نمی توانند  مسلط شوند و بر این اساس باید این عید بزرگ با شکوه و با عظمت باید بیش از گذشته جشن گرفته شود.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.