مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: قصور پیمان‌کار و کمبود اعتبار مهم‌ترین دلایل تعویق پروژه زیرگذر جمال‌الدین خرم‌دره است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری در جمع مسئولان خرم‌دره با اشاره به شناسایی‌ نقاط حادثه‌خیز، بیان کرد: برطرف کردن موانع و استانداردسازی جاده برای سهولت در عبور و مرور از وظایف این دستگاه است.

 

وی خاطرنشان کرد: زیرگذر جمال‌الدین خرم‌دره به منظور برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز احداث و هزینه آن از محل اعتبارات اصلاح نقاط حادثه‌خیز کشور تامین می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به این‌که صد درصد راه‌های روستایی شهرستان خرم‌دره آسفالت است، عنوان کرد: به همین خاطر خرم‌دره به‌عنوان شهرستان سبز در حوزه راه‌ها مطرح است.

 

علی‌اکبری با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه گردشگری در خرم‌دره با توجه به پتانسیل‌های بالای این شهرستان، ادامه داد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز تلاش خواهد کرد کمک‌حال شهرستان در این حوزه باشد.

 

این مسئول با اشاره به پروژه زیرگذر جمال‌الدین که در ورودی کمربندی واقع شده است، تاکید کرد: این پروژه باید تا به امروز تمام می‌شد که بخشی از ناتمامی آن مربوط به قصور پیمان‌کار و بخشی مربوط به منابع مالی است که با انجام اقدامات لازم تلاش خواهد شد زمان‌بندی جدید برای پروژه تعریف و پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

 

وی عنوان کرد: از جمله سیاست‌هایی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کل کشور به عنوان سیاست‌های اصلی ابلاغ کرده، کاهش تلفات انسانی است که تلاش می‌‌شود در این حوزه نیز قدم‌های مثبت برداشته شود.

 

به گزارش ایسنا، چند سالی است که پل زیرگذر جمال‌الدین که در ورودی کمربندی واقع شده، کلنگ‌زنی شده اما هنوز به سرانجام نرسیده است که این امر این نقطه از شهر خرم‌دره را به یکی از حادثه‌خیزترین نقاط خرم‌دره با توجه به باریک بودن جاده و حجم بالای تردد تبدیل کرده است.

 

تاکسی‌های خطی به دلیل رهایی از ترافیک شهری این مسیر را برای تردد خود انتخاب می‌کنند و با توجه به این امر روزانه افراد زیادی که در مسیر ابهر به هیدج و صائین‌قلعه تردد دارند مجبور به تجربه این مسیر ناخوشایند و پراسترس هستند.

 

با احداث پل زیرگذر حجم قابل توجهی از بار ترافیک خرم‌دره کاسته می‌شود، هر چند در حال حاضر این پروژه 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما تسریع در روند اجرای آن به مطالبه اولویت‌دار مردم این دو شهرستان تبدیل شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.